Vi holder nå på med å blåse liv i Estrategi.no igjen. Det vil dermed legges ut nye blogginnlegg etc her fremover.
I tillegg vil vi bruke Estrategi.no som supportforum og inspirasjonsforum for våre kunder. Dette er nå under oppbygging og utrulling.
Support for følgende vil ytes hovedsaklig i forumet:
I tillegg ønsker vi få få til at både vi og kunder og partnere som har erfaring med markedsføring på nett etc skal kunne hjelpe andre med det samme. Tips til designendringer, strategier, markedsføring med mer.
Dette er et eksperiment for oss for å se om dette kan gi ytterligere merverdi til deg som er tilknyttet FlexWeb AS som kunde, samarbeidspartner eller på annet vis.
Mvh
Preben Sangvik
Kjøp og salg handler om tillit, og rett tilbud til rett tid. Dette er viktig for å få ønsket respons fra din hjemmeside. Ikke bare fra en nettbutikk, men også fra en hjemmeside.
Husk at all ønsket respons er viktig for deg: Påmelding på nyhetsbrevet, påmelding til et kurs, respons på et blogginnlegg – eller bestilling av et produkt. En annen type ønsket respons er at noen fyller ut skjemaet “Be om et møte”, eller annen type responsskjema.
På EasyEdit har jeg nå skrevet et innlegg som heter “3 tips til en bedre firmahjemmeside”. Der kan du lese om hvordan du kan be om respons, samt 2 praktiske forslag til hvordan du kan bygge tillit.
Nå er vi endelig på lufta. Navneendring til FlexWeb AS har vært planlagt en stund, og nå begynner vi å rulle ut navnet og konseptet. Estrategi.no kommer til å bestå, men vi vil forandre nettsiden etterhvert. Forhåpentligvis til det bedre.
Utviklingen går én vei: I 2013 fortsatte det med knallvekst for netthandel. I løpet av året har vi nordmenn handlet for ca 17,6 milliarder kroner, og veldig jevnt fordelt mellom produkter og tjenester. Tallene er ferske og kommer fra Hovedorganisasjonen Virke.
Johanne Kjuus i Virke sier til VG at de ser en økende trend hvor det å handle på nett begynner å bli like vanlig som å handle i butikk. Dette mye fordi folk opplever at det er sikrere enn før både med tanke på kort-bruk og levering. Hun nevner også at det er blitt lettere å handle på nett, og kanskje også enklere enn i en fysisk butikk.
Dersom du tenker å starte en nettbutikk, kan du legge merke til at de områdene som har høyest omsetning på varer er data og datarelaterte varer, hjemme-elektronikk, hvitevarer og klær med tilbehør.
Utover dette er det ferie og reiser som dominerer.
Foreløpig er det menn som bruker mest penger på nett, og gjennomsnittlig handlet nordmenn for 1060 kr hver.
DNB opplyser at den samlede varehandlen (ikke tjenester) for deres kunder totalt økte med 29% fra 2012 til 2013. (Dette er tall fra DNB, og reflekterer ikke nødvendigvis den hele sannheten. Men jeg antar at dette stemmer godt med virkeligheten.)
Alt i alt er dette gode tall for deg som driver med nettbutikk, eller tenker å drive med nettbutikk. Legg også merke til at du som møter konkurranse fra utenlandske nettbutikker (især på varer av en verdi under kr 200,-) kan bruke salgsargumenter som “Trygt”, “Sikkert” og “Rask levering”. Dette er fremdeles viktig for nordmenn.
Hva lurer du på når det gjelder nettbutikk?
Mastermind-gruppen har enormt mye kunnskap om nettbutikk, og vi har lyst til å dele den med deg.
Så hva er det du ønsker hjelp med?