Aktuelt – Side 2 – Internett markedsføring | epost markedsføring | søkemotoroptimalisering – estrategi.no

Archive

Category Archives for "Aktuelt"

Lag en hjemmeside uten risiko!

For å drive markedsføring på nett effektivt bør du ha din egen hjemmeside – som du har full kontroll på. Mange kvier seg for å få hjemmeside fordi de tror det er dyrt eller veldig krevende. Det er det ikke lenger.

Har du lyst til å bygge en nettside, men er usikker på hvordan du skal gjøre det? Da bør du prøve EasyEdit.

Med EasyEdit kan du starte opp og drive din egen hjemmeside eller enkle nettbutikk, og vite at den ser bra ut på både PC og mobil.

Eksempel på en arkitekt-hjemmeside laget i EasyEdit.  Viser hvor pent det ser ut på mobil, nettbrett og PC.

Eksempel på en arkitekt-hjemmeside laget i EasyEdit. Viser hvor pent det ser ut på mobil, nettbrett og PC.

Du kan prøve gratis og helt uten risiko. Det er helt uforpliktende å teste det ut. Det er først når du ønsker å ta hjemmesiden i bruk på en egen adresse du må betale, og da er det en fast pris. Ingen skjulte kostnader eller påslag.

EasyEdit er et online redigeringsverktøy som er bygget for å gjøre det lett for deg:

Lett å komme i gang

Velg grunndesign, velg startinnhold, og endre tekst, farger og bilder til ditt behov. Da er du ferdig.

Endring av tekst og bilder er veldig lett. Se her:

Enkel å vedlikeholde

Som bruker av EasyEdit trenger du ikke tenke på webhotell, serverdrift, programvareoppdatering eller sikkerhet. Selv backup trenger du ikke tenke på. EasyEdit ordner alt for deg, og du kan har det moro med å sette opp innhold og tekster som du selv vil.

Du trenger ikke engang tenke på lagringsplass eller komprimering av bilder. Alt skjer automatisk.

Les mer om EasyEdit på http://www.easyedit.no

 

3 tips til en bedre hjemmeside for firma

Kjøp og salg handler om tillit, og rett tilbud til rett tid. Dette er viktig for å få ønsket respons fra din hjemmeside. Ikke bare fra en nettbutikk, men også fra en hjemmeside

Husk at all ønsket respons er viktig for deg: Påmelding på nyhetsbrevet, påmelding til et kurs, respons på et blogginnlegg – eller bestilling av et produkt. En annen type ønsket respons er at noen fyller ut skjemaet “Be om et møte”, eller annen type responsskjema.

På EasyEdit har jeg nå skrevet et innlegg som heter “3 tips til en bedre firmahjemmeside”. Der kan du lese om hvordan du kan be om respons, samt 2 praktiske forslag til hvordan du kan bygge tillit.

Les saken på EasyEdit.no

Nettbutikk-handel tar av

Utviklingen går én vei: I 2013 fortsatte det med knallvekst for netthandel. I løpet av året har vi nordmenn handlet for ca 17,6 milliarder kroner, og veldig jevnt fordelt mellom produkter og tjenester. Tallene er ferske og kommer fra Hovedorganisasjonen Virke.

Johanne Kjuus i Virke sier til VG at de ser en økende trend hvor det å handle på nett begynner å bli like vanlig som å handle i butikk. Dette mye fordi folk opplever at det er sikrere enn før både med tanke på kort-bruk og levering. Hun nevner også at det er blitt lettere å handle på nett, og kanskje også enklere enn i en fysisk butikk.

Dersom du tenker å starte en nettbutikk, kan du legge merke til at de områdene som har høyest omsetning på varer er data og datarelaterte varer, hjemme-elektronikk, hvitevarer og klær med tilbehør.

Utover dette er det ferie og reiser som dominerer.

Foreløpig er det menn som bruker mest penger på nett, og gjennomsnittlig handlet nordmenn for 1060 kr hver.

DNB opplyser at den samlede varehandlen (ikke tjenester) for deres kunder totalt økte med 29% fra 2012 til 2013. (Dette er tall fra DNB, og reflekterer ikke nødvendigvis den hele sannheten. Men jeg antar at dette stemmer godt med virkeligheten.)

Alt i alt er dette gode tall for deg som driver med nettbutikk, eller tenker å drive med nettbutikk. Legg også merke til at du som møter konkurranse fra utenlandske nettbutikker (især på varer av en verdi under kr 200,-) kan bruke salgsargumenter som “Trygt”, “Sikkert” og “Rask levering”. Dette er fremdeles viktig for nordmenn.