Drevet av FlexWeb AS

(+47) 45059000

Stikkord: effektiv markedsføring

Gratis hjemmesidekurs

Ønsker du å ha en firmahjemmeside som gir deg flere besøkende og kunder? Det er egentlig ikke så vanskelig, men det er noen ting du må ha på plass for at hjemmesiden skal «fungere». I over 14 år har vi levert hjemmesider til norske firma, og vi har gjort en del erfaringer.

Vi ønsker at flere skal få oppleve gleden av å lage hjemmesiden til sitt firma selv, og deretter vite hva de skal gjøre for å få flere kunder. Derfor lanserer vi nå et gratis kurs, der hvem som helst kan følge med og bygge sin hjemmeside. Kurset er lagt opp til at du kan lage din egen hjemmeside ved å kun bruke 4 timer i uken. Etter 3 uker vil din hjemmeside være på nett (dersom du følger kurset steg for steg), og de neste 3 ukene vil vi lære deg å markedsføre ditt firma på nett.

For å ha en levende dialog og kunne svare på spørsmål fortløpende har vi opprettet en egen Facebook-gruppe til kurset. Der kan du stille spørsmål underveis, og få hjelp av oss og andre flinke personer.

Første leksjon vil du finne inne i Facebook-gruppen til kurset. Meld deg inn i gruppen nå, så får du beskjed når kurset starter. (Første leksjon legges ut i februar)

Kurset tar for seg:

Basis:
1) Kjøpe domene
2) Sette opp hjemmesidekonto
3) Sette opp et webdesign
4) Sette opp struktur/ navigasjon
5) Sette inn innholdet, og gjøre hjemmesiden til din.

Få kunder:
1) Hvordan får flere kunder via Google
2) Hvordan få flere kunder via Facebook
3) Hvordan annonsere på Facebook
4) Hvordan automatisere

I tillegg går vi inn på hvordan du kan utforme din hjemmeside for å få flere til å respondere, og hvordan du kan få dine besøkende til å stole på deg. Dette er viktig for å få flere kunder.

Gå til http://hjemmesidekurs.no – og du vil bli tatt rett til Facebook-gruppen. Trykk på «Join» eller «Bli med»,og vi vil godkjenne deg. Fra du er godkjent medlem vil du ha tilgang til videoene, og kunne følge dem. Hvis du kan sette av ca 4 timer i uken, vil du ha komplett og live hjemmeside basert på EasyEdit-løsningen. Du kan velge en annen løsning å bygge med, men vi anbefaler å bruke den.

Er det virkelig gratis?

Ja, kurset er gratis. Du får også tilgang til å bruke EasyEdit-plattformen gratis i hele perioden der du bygger hjemmesiden din. Du kan selvsagt også bruke en annen løsning, men vi har ikke kapasitet til å svare på spørsmål om andre løsninger. Hvis du ønsker å ta i bruk din nye hjemmeside på EasyEdit så koster den kun 3300/ år + MVA. Du vil da ha norsk support, norsk redigeringsløsning – og du slipper å tenke på teknisk drift etc.

Hvem holder kurset?

Kurset holdes av Responspartner AS. Responspartner har holdt på med online markedsføring og salg siden starten av 2000-tallet, og er en sterk ekspertise innen søkemotoroptimalisering og webdesign.

 

Read More

søkemotoroptimalisering-seo-eksempelDet er ingen bombe, men god søkemotoroptimalisering øker tilflyten av besøkende. Men ikke bare besøkende, men motiverte kjøpere. I alle fall om du klarer å søkeoptimalisere for fraser som brukes av «sultne» kunder. Gjort riktig er SEO (forkortelsen til søkemotoroptimalisering) en effektiv markedsføring.

Det handler ikke alltid om tusenvis av nye besøkende. Det handler om å få tak i den rette personen. Det handler om å komme tidlig inn i kjøpsprosessen. Personer som har søkt på en frase som stort sett kun brukes av kjøpslystne kunder, har mye høyere konverteringsrate enn en person som har søkt helt generelt. F.eks vil en kjøpslysten kunde søke «Adidas S2344 pris» for å få opp de beste prisene på den skoen. (Jeg bare fant på den skoen) Det er basic salspsykologi.

Dette er veldig viktig mtp SEO.

La oss ta et eksempel med «Stian». La oss kalle ham det. Han sitter hjemme og har lyst på å kjøpe seg en ny forsterker. Stian kjenner ikke så mye til forsterkere, men synes lyden er litt spak. Han søker etter «forsterker til hjemmekino» og finner et forum. I forumet skriver de om «surroundforsterker», og litt om det. Men det er en gammel artikkel. Så han går til google.no igjen.

Denne gangen søker han «anbefalt surroundforsterker» og får opp en del treff. mye gammelt. han forsøker igjen: «anbefalt surroundforsterker 2018» og får opp et søkeresultat som er spennende. Han titter fort over siden og klikker på oppføring nr 2. Annonsene bryr han seg ingenting om.

Han fant «surroundspesialisten». Hvorfor? Jo, for de visste at folk søker slik. De hadde nemlig en søkeordsanalyse om hva deres kundegruppe faktisk søker etter. Derfor hadde de laget en side for dette. Det er ikke tusenvis av nye kunder pga den frasen, men det kommer nye kunder. Så det lønner seg.

Og det er poenget: Det lønner seg. Det har en positiv Return on Investment. Man går i pluss. Og man har deretter muligheten til å selge den samme kunden nye produkter. Som dyre høyttalerkabler, ny Blueray-spiller med mer.

God søkemotoroptimalisering handler om å vite hvilke fraser man bør rangere i topp 10 på, hvordan man skal gjøre det, og deretter gjøre det. Det er tidkrevende, men gjort riktig så gir det svært effektiv markedsføring som du kan nyte godt av lenge. Nå kan du få tilbud av Responspartner på SEO. Der kan du også lese mer om hva god synlighet i Google kan gi deg. Ikke bare direkte trafikk, men også merkevarebygging som vil kunne bygge din business større.

 

 

Read More

For deg som er opptatt av salg og markedsføring på nett er det lett å gå i «trafikkfella»: Du vil ha flest mulig besøkende på kortest mulig tid – men det er ikke alltid det som gir best butikk…

Mange besøkende er ikke alt: Hvordan går det egentlig med din hjemmeside?

Slik finner du ut av det:

Continue Reading…

Read More

Tirsdag igjen. Enda et nyhetsbrev som skal sendes ut. Du har opparbeidet deg en brukbar liste over abonnenter, og kundene setter pris på dine ukentlige tankespinn. Hvorfor er du ikke glad for å produsere dem da? Kanskje du burde ta en pause? Kanskje du kan skrive mindre og på den måten gi kundene dine mer? Her er tre redaksjonelle innslag du kan vurdere:

Continue Reading…

Read More

Bare la dem gåFor et par siden startet jeg PC’en glad og fornøyd en morgen, og fant fem avbestillinger på nyhetsbrevet mitt i innboksen. Det skyltes primært en melding jeg hadde sendt om et kurs jeg skulle arrangere. Jeg bestemte meg for å sende færre budskap til abonnentene fremover. Hvorfor irritere dem? tenkte jeg.

Siden har jeg erfart at det var feil.

Continue Reading…

Read More
Enhanced by true google 404 wordpress plugin
Hopp til verktøylinje