Drevet av FlexWeb AS

(+47) 45059000

Stikkord: salgsoptimalisering

søkemotoroptimalisering av nettbutikkDriver du nettbutikk og har lyst på flere kunder? – Gjennom 13 års erfaring har vi sett at søkemotoroptimalisering hjelper nettbutikker å vokse. Den største nettbutikken av sitt slag i Norge ble bygget opp nettopp med god SEO i samspann med andre gode markedsføringsløsninger.

Det blir også penger av slikt. Vi har sett gang på gang at Google sender de beste kundene inn i nettbutikken. De som kommer fra søkemotoren fordi de leter etter noe spesifikt, er også motiverte til å kjøpe det spesifikke. De vil ha varen. Da er det bare om å gjøre at du klarer å fortelle kunden at den bør kjøpe hos deg.

Så hvordan kommer du i gang med søkemotoroptimalisering av din nettbutikk?

  1. Meta-informasjon
    Du er nødt til å ha meta-informasjonen på plass. Med det menes minimum meta-title og meta-description. Ikke bare på produkter, men også på kategorier.
  2. Open Graph
    Du bør ha Open Graph på plass. Dette er i og for seg ikke direkte SEO, men veldig indirekte. For det gir mer trafikk fra Facebook og slike steder, og påvirker hvordan Google ser på ditt nettsted.
  3. Gode tekster.
    Både for mennesker og maskiner. Teksten bør være lett å lese for mennesker, samtidig som du gir Google (maskinen) det den vil ha mtp. bruk av ord og uttrykk.
  4. Engasjement
    Nettbutikken bør invitere folk til å klikke rundt. I det minste være på nettbutikken i 1 minutt. På den måten reduserer du bounce rate, og Google synes bedre om din nettbutikk enn ellers.
  5. Sosialt engsjement
    Du bør jobbe for at din nettbutikk blir omtalt i sosiale medier, og «likt» og «delt». Engasjementet forteller Google at din nettbutikk er relevant og attraktiv.
  6. Linker
    Linker inn til ditt nettsted forteller Google at din nettbutikk er viktig.

Siden 2004 har vi jobbet med mange ulike typer nettbutikker, og vi kjenner til at det kan være en utfordring å få gjort alt i alle. Men det er veldig lønnsomt å få til SEO for din nettbutikk!
Dersom du ønsker hjelp med noe av det over, så kontakt oss på telefon 45059000 eller hjelp@easyedit.no Vi har erfaring med Magento, OpenCart, osCommerce, WooCommerce, ZenCart og noen til.

Read More

Rabattkoder som strategi

I 2009 ble markedsføringsloven endret og rabattkoder, kuponger og annen såkalt medgift ble lov å benytte. Dette åpner for nye markedsføringsmuligheter!

Continue Reading…

Read More

mersalg
Hvordan selge mer til den samme kunden uten å bruke mer tid og krefter på salget? Her er 7 konkrete tips som kan hjelpe deg.

Continue Reading…

Read More

Splitt test er viktig!

Du kan vinne selv om du ikke treffer blink. – Du kan tjene penger selv om du ikke har optimalisert salget ditt, men mye mer om du treffer blink… Vet du om du treffer blink eller ikke?

Continue Reading…

Read More

Hva er egentlig poenget med webstatistikk? Jeg mener, det finnes så utrolig mange webstatistikk løsninger der ute – både gratis og betalte.

Noen er fornøyde med bare å se hvor mange som kommer inn på nettsiden, mens andre ønsker å se mer. Jeg er blant de  siste. 🙂

Klart: Webstatistikk som sier antallet personer som kommer inn på nettsiden- og fremstiller utviklingen grafisk – kan jo si nettopp noe om utviklingen. Trender er viktige å fange opp.

Men som nevnt: Dét er ikke godt nok for meg. Jeg har egentlig aldri vært helt fornøyd med Google Analytics  heller. Det tar tid å få ut de tallene som jeg synes er viktigst.

Derfor har vi i Responspartner etablert Webanalytics – der vi kan lese av så utrolig mye mer, noe kundene våre vil få mye glede av:

På grunn av høyt arbeidstempo har jeg ennå ikke fått laget den videoen jeg har lyst til å vise her, men summen er at vi har forbedret konverteringen på en nettside med ca 400%.

Dét er jo noe å skrive hjem om.

Vi kunne sikkert fått det til uten statistikk løsningen vår, men den viser altså hvilke endringer som har effekt – og hvor mye…

Håper å få laget den videoen snart 😉

Mvh Preben

Continue Reading…

Read More
Enhanced by true google 404 wordpress plugin
Hopp til verktøylinje