salgsoptimalisering – Internett markedsføring | epost markedsføring | søkemotoroptimalisering – estrategi.no

Tag Archive

Tag Archives for " salgsoptimalisering "

Hvordan øke salget med å gi de rette valgmulighetene?

Hva  kan du lære av en unge i TRASSALDER om hvordan du kan øke salget ved å gi de rette valgmulighetene?

Jeg hentet datteren min i barnehagen. Hun ville ikke holde meg i hånden på vei hjem, men det ville jeg fordi det er en del biltrafikk der. Da testet jeg ut en salgsteknikk som fungerte godt i møbelbransjen, og i alle bransjer jeg har jobbet i.

Hvordan gikk det? – Hør historien under her, og få også vite hvordan du kan bruke teknikken til å få flere som bestiller fra deg.

Sjekk også Markedsgruppa på nett

Vis merDu kan se mer på markedskanalen.no

Søkemotoroptimalisering for nettbutikker

søkemotoroptimalisering av nettbutikkDriver du nettbutikk og har lyst på flere kunder? – Gjennom 13 års erfaring har vi sett at søkemotoroptimalisering hjelper nettbutikker å vokse. Den største nettbutikken av sitt slag i Norge ble bygget opp nettopp med god SEO i samspann med andre gode markedsføringsløsninger.

Det blir også penger av slikt. Vi har sett gang på gang at Google sender de beste kundene inn i nettbutikken. De som kommer fra søkemotoren fordi de leter etter noe spesifikt, er også motiverte til å kjøpe det spesifikke. De vil ha varen. Da er det bare om å gjøre at du klarer å fortelle kunden at den bør kjøpe hos deg.

Så hvordan kommer du i gang med søkemotoroptimalisering av din nettbutikk?

  1. Meta-informasjon
    Du er nødt til å ha meta-informasjonen på plass. Med det menes minimum meta-title og meta-description. Ikke bare på produkter, men også på kategorier.
  2. Open Graph
    Du bør ha Open Graph på plass. Dette er i og for seg ikke direkte SEO, men veldig indirekte. For det gir mer trafikk fra Facebook og slike steder, og påvirker hvordan Google ser på ditt nettsted.
  3. Gode tekster.
    Både for mennesker og maskiner. Teksten bør være lett å lese for mennesker, samtidig som du gir Google (maskinen) det den vil ha mtp. bruk av ord og uttrykk.
  4. Engasjement
    Nettbutikken bør invitere folk til å klikke rundt. I det minste være på nettbutikken i 1 minutt. På den måten reduserer du bounce rate, og Google synes bedre om din nettbutikk enn ellers.
  5. Sosialt engsjement
    Du bør jobbe for at din nettbutikk blir omtalt i sosiale medier, og “likt” og “delt”. Engasjementet forteller Google at din nettbutikk er relevant og attraktiv.
  6. Linker
    Linker inn til ditt nettsted forteller Google at din nettbutikk er viktig.

Siden 2004 har vi jobbet med mange ulike typer nettbutikker, og vi kjenner til at det kan være en utfordring å få gjort alt i alle. Men det er veldig lønnsomt å få til SEO for din nettbutikk!
Dersom du ønsker hjelp med noe av det over, så kontakt oss på telefon 45059000 eller hjelp@easyedit.no Vi har erfaring med Magento, OpenCart, osCommerce, WooCommerce, ZenCart og noen til.

Hvor ofte må jeg oppdatere hjemmesiden min?

Det er et spørsmål det hender jeg får, og svaret – det har du her:

Det handler ikke om hvor ofte man må oppdatere nettstedet, men hvordan du kan lage et nettsted som faktisk skaffer deg kunder og bestillinger. Helst på autopilot.

Dette er en episode i podcasten “Markedskanalen” , og jeg anbefaler deg å LIKE den på Facebook. Da vil du få nye episoder med én gang de kommer ut.

Mvh
Preben