eStrategi har hjulpet norske bedrifter til å få lønnsomhet på nett siden 1999! I denne tiden har vi inspirert, lært opp og hjulpet mange små og store bedrifter på nett. Fokuset har alltid vært å skape lønnsomhet for medlemmene.
Her kan du få hjelp til bedre markedsføring, bedre hjemmeside og svar på all verdens spørsmål som gjelder hjemmesider og salg på nett.
Nå relanserer vi eStrategi i ny drakt, og har tatt nettstedet inn i FlexWeb sin portefølge. Dette er dermed både et markedsførings forum tilgjengelig for alle firmaer som ønsker inspirasjon og hjelp, samt kundesupport for FlexWeb AS.
Du finner nesten alltid et forum på nett der din målgruppe samles, så hvordan kan du best markedsføre dine produkter og tjenester der?
Dersom du er dyktig, kan du få veldig mange kunder fra forumet – uten å spamme eller å bli uønsket av forumets eier. Her er 4 tips:
Hva skal til for å selge «vanlig» verktøy til ekstreme priser? – Konrad Sauer hos Sauer & Steiner Toolworks selger håndlagde trehøvler og annet verktøy for opp til kr 60000,- per stk! Rett og slett pga. vellykket internett markedsføring.
Gratulerer, du har brukt mye tid på å bygge en hjemmeside, blogg eller nettbutikk – og er klar for å tjene penger. Men du mangler trafikk. Så hva gjør du? Hvordan får du trafikken du sårt trenger? -Her er 3 tips til gratis trafikk.
Flere av metodene kan du finne beskrevet i mer detaljer her på Estrategi.no. Du kan også få hjelp til digital markedføring av oss i Responspartner. – men nå er det på tide med en oppfriskning av tre metoder:
Begynn å skrive artikler og sende dem til artikkeldatabaser, i Norge finnes det flere. (Se denne artiklen om artikkel markedsføring, med liste nederst i artikkelen over norske artikkeldatabaser ) Dersom du går etter engelskspråklig trafikk – bruk Ezine articles.
Bruk søkefrasene godt i tittelen og artikkelen ellers, men uten å drive med «keyword stuffing”. Dersom det er viktig for deg å bli funnet på frasen «røkt kjøtt», bruk den frasen både i overskriften og flere ganger i teksten. – Men ikke overbruk den.
I slike artikler er det normalt å ha en «bio» som forteller om deg som forfatter. Sørg for at denne er iøynefallende og har et «call to action». Dét betyr at du gir leseren en klar grunn til å klikke på dine linker.
Du kan også legge inn linker i slike artikler til ditt nettsted, og det vil hjelpe deg med din SEO. Hvis du lurer på hvorfor du bør gjøre det, så kan du lese: Hvorfor trenger jeg SEO for hjemmesiden min? Der kan du få litt innblikk i hva søkemotoroptimalisering kan gjøre for deg.
Tips : Du kan bruke Google Alerts til å holde oversikt over dine artikler. Husk at hvem som helst kan benytte artiklen du har skrevet, og det kan være greit for deg å vite hvor den er benyttet… Spesielt dersom du ser at noen med en godt rangert hjemmeside benytter dine artikler ofte, da kan du jo samarbeide mer med dem.
Jeg vet om flere som bruker forum aktivt i sin markedsføring, og de lykkes. Det handler ikke om å spamme forum, men å være til stede og synlig:
Søk etter forum i din nisje og bli med de forumene som virker mest interessante mtp. potensiell kundegruppe. (Gå til Google og søk etter “forum + din nisje”.
Vær aktiv, og tilfør verdi: Svar på spørsmål, gi tilbakemelding og bli nyttig i disse forumene. Sørg for å legge link til din hjemmeside i signaturen din. De fleste forum tillatter linking til egne hjemmesider, men vær veldig varsom med å legge inn affiliate linker. (Estrategi.no tillater linker til egne hjemmesider i signaturer)
Over tid bygger du opp troverdighet og «ekspertstatus», og folk vil begynne å se på deg Folk vil bygge opp et forhold med deg, ser at du vet hva du snakker om, og besøker nettstedet ditt. (Link til din best konverterende / selgende side.)
Fordelen med pressemeldinger fremfor artikler er at de kan være mer selvskrytende og selgende. En artikkel skal helst være nogenlunde objektiv, selv om den indirekte kan anbefale ditt produkt.
Men en pressemelding skal være selgende, selvskrytende og gjerne spisset. Du er friere til å skrive slik du vil, og presentere fordelene med ditt produkt eller din tjeneste. I stedet for å sende pressemeldingen til aviser og media, kan du sende dem til ulike nettsider som ønsker å motta pressemeldinger (bl.a. Estrategi.no).
Det finnes også en del gode anledninger til å sende pressemeldinger: Nye større kontrakter, nye løsninger eller funksjoner på eksisterende løsninger, nye tjenester osv. Det finnes nesten alltid en grunn til å sende en pressemelding.
I pressemeldingen kan du (bør du) skrive link til din hjemmeside, og gjerne med søkefrase din i linken.
Hvér gang du poster en ny post eller tråd på Estrategi-forumet, så vil du få link inn til din hjemmeside. Jobber du innen markedsføing og salg på internett vil du kunne få økt oppmerksomhet ved å være aktiv på forumet her.
I tillegg tar vi gjerne imot artikler som er aktuelle tema. Se på hva vi har lagt inn før, og send oss artikler for gjennomsyn. Kvalitetsartikler som er aktuelle for brukerne legges vi gjerne ut, med en «bio» om deg og det du driver med.
Vi har også lansert muligheten for å legge ut pressemeldinger her på Estrategi.no. Bruk den 🙂
Mvh Preben