Litt av hvert – Internett markedsføring | epost markedsføring | søkemotoroptimalisering – estrategi.no

Archive

Category Archives for "Litt av hvert"

Hvordan få flere kundereferanser?

Det som overbeviser folk aller mest om å kjøpe fra deg eller henvende seg til deg, er ikke det du skriver om deg selv. Men det andre sier om deg…

Så hvordan kan du få tak i flere og gode tilbakemeldinger fra dine kunder, og hvordan kan du få flere til å ville bli referanser?

PS: Liker du denne podcast episoden? Lik Facebook-siden og få nye episoder opp i din Facebook-feed automatisk: Lik “Markedskanalen” på Facebook

Her deler jeg en teknikk med deg som har fungert veldig godt der jeg har prøvd den. Jeg har ikke sett noen andre som gjør akkurat det samme, selv om det sikkert finnes.

Her viser jeg både hva jeg gjør, og hvordan du kan gjøre det samme på bare noen minutter.

Så har du lyst til å få flere kundeuttalelser er dette en anbefalt måte å gjøre det på, OG du får samtidig tillatelse fra din kunde til å bruke den så du har ditt på ditt rene.

Podcasten “Markedskanalen” er startet av Preben Sangvik og han jobber også med EasyEdit som er løsningen som brukes i videoen.

3 tips til en bedre hjemmeside for firma

Kjøp og salg handler om tillit, og rett tilbud til rett tid. Dette er viktig for å få ønsket respons fra din hjemmeside. Ikke bare fra en nettbutikk, men også fra en hjemmeside

Husk at all ønsket respons er viktig for deg: Påmelding på nyhetsbrevet, påmelding til et kurs, respons på et blogginnlegg – eller bestilling av et produkt. En annen type ønsket respons er at noen fyller ut skjemaet “Be om et møte”, eller annen type responsskjema.

På EasyEdit har jeg nå skrevet et innlegg som heter “3 tips til en bedre firmahjemmeside”. Der kan du lese om hvordan du kan be om respons, samt 2 praktiske forslag til hvordan du kan bygge tillit.

Les saken på EasyEdit.no

.no-domener for privatpersoner?

Vi du at .no-domener skal bli tilgjengelig for alle, eller ønsker du at disse domenene skal være forbeholdt organisasjoner og bedrifter? Dette er et hyperaktuelt spørsmål nå, og Norid gjennomfører en online undersøkelse der DU kan stemme “Ja” eller “Nei”, og samtidig skrive din begrunnelse.

Ved å gå hit: Høring om privat bruk av .no domener – så kan du stemme. Du må gjøre det innen 11. mars.

Jeg har ikke lyst til at .no domener skal frislippes. Kort fortalt fordi jeg tror omdømmet til .no vil reduseres , samt at jeg tror det vil bli langt flere konflikter pga. privatpersoner som vil oppføre seg som “domenehaier”. Derfor vil jeg gjerne at dagens ordning består.

Hva mener du?

PS: Her er det offisielle høringsnotatet, og det tar for seg momentene godt.

 

Nettbutikk-handel tar av

Utviklingen går én vei: I 2013 fortsatte det med knallvekst for netthandel. I løpet av året har vi nordmenn handlet for ca 17,6 milliarder kroner, og veldig jevnt fordelt mellom produkter og tjenester. Tallene er ferske og kommer fra Hovedorganisasjonen Virke.

Johanne Kjuus i Virke sier til VG at de ser en økende trend hvor det å handle på nett begynner å bli like vanlig som å handle i butikk. Dette mye fordi folk opplever at det er sikrere enn før både med tanke på kort-bruk og levering. Hun nevner også at det er blitt lettere å handle på nett, og kanskje også enklere enn i en fysisk butikk.

Dersom du tenker å starte en nettbutikk, kan du legge merke til at de områdene som har høyest omsetning på varer er data og datarelaterte varer, hjemme-elektronikk, hvitevarer og klær med tilbehør.

Utover dette er det ferie og reiser som dominerer.

Foreløpig er det menn som bruker mest penger på nett, og gjennomsnittlig handlet nordmenn for 1060 kr hver.

DNB opplyser at den samlede varehandlen (ikke tjenester) for deres kunder totalt økte med 29% fra 2012 til 2013. (Dette er tall fra DNB, og reflekterer ikke nødvendigvis den hele sannheten. Men jeg antar at dette stemmer godt med virkeligheten.)

Alt i alt er dette gode tall for deg som driver med nettbutikk, eller tenker å drive med nettbutikk. Legg også merke til at du som møter konkurranse fra utenlandske nettbutikker (især på varer av en verdi under kr 200,-) kan bruke salgsargumenter som “Trygt”, “Sikkert” og “Rask levering”. Dette er fremdeles viktig for nordmenn.

 

Nyttig: Lag ecover online

hvordan-starte-nettbutikk“Et bilde sier mer enn tusen ord” sies det, og det gjelder også virtuelle produkter og tjenester. Bruk derfor virtuelle cover på immaterielle varer du “selger”: enten det er en nedlastningsfil eller om det er et epost-nyhetsbrev.

Et virtuelt cover skaper en opplevelse av at det er “et produkt jeg får”. Det oppfattes av en eller annen grunn mer fysisk, og dermed er det også lettere for oss å verdtsette det.

Ofte klikker man på bilder også, så legg derfor link på det.

Les mer

1 2 3 5