seo tips – Internett markedsføring | epost markedsføring | søkemotoroptimalisering – estrategi.no

Tag Archive

Tag Archives for " seo tips "

Gratis SEO-kurs laget av ekspert

Kurs i søkemotoroptimaliseringØnsker du å få flere besøkende fra Google og inn på din hjemmeside? – Da må du utføre søkemotoroptimalisering (ofte forkortet til “SEO”). Dessverre finnes det mye “rar” informasjon rundt forbi, og mye er rett og slett utdatert og “farlig” for deg.

Men her kommer et friskt pust som kan hjelpe deg:

Preben Sangvik i EasyEdit.no utarbeider nå et oppdatert SEO-kurs. Dette er ikke hvem som helst. Han har i 15 år optimalisert nettsteder for bedre rangering i Google, og har tatt godt betalt for dette. Hans nettsteder rangerer fremdeles som nr 1 for “SEO ekspert” og “SEO byrå”.

Men nå tar han på seg svært få SEO-klienter, og velger derfor å heller gi bort kunnskapen. I alle fall for en stund.

Det var opprinnelig tenkt at det skulle koste minst 2900,- , og det hadde det vært verdt da det vil gi deg flere kunder.

Men nå har han valgt å gi det bort gratis. Grunnen er at han jobber hardt med å lansere det nye hjemmeside-konseptet sitt, og en del av grunnsteinen i dette er å gi bort mye og verdifull kunnskap gratis eller svært rimelig.

Hva får du i kurset om søkemotoroptimalisering?

For det første er kurset dynamisk. Du kan stille ham spørsmål, OG få svar. Så dersom du lurer på noe som ikke er beskrevet i kurset så kan du allikevel få hjelp og svar med dette.

SEO-kurset steg for steg:

Første del handler om å finne ut hvilke søkefraser du bør rangere på. Det er ikke alltid det er best å rangere på frasene som har flest søk, for noen søkeuttrykk gir flere salg enn andre. Og det er salg du vil ha.

Andre del av det nettbaserte kurset handler om hva du kan, og bør, ha på ditt nettsted. Han går igjennom steg for steg struktur (meny oppsett), hvordan innhold bør skrives, hvordan innholdet bør formatteres med videre.

Siste del handler om hva du kan gjøre utenfor ditt nettsted for å påvirke dine rangeringer. Alt fra linker, til omtale i sosiale medier med mer.

>>> Du vil få vite noen yrkeshemmeligheter som brukes av SEO byråer
Dette er det veldig få, eller kanskje ingen, som vil fortelle deg. Det er hemmelighetene som gjør at SEO-konsulenter kan garantere rangeringer.

Hvorfor er det viktig for deg å gjennomføre et SEO-kurs?

Det handler om din fremtid. Google er det stedet hvor flest mulig av dine kunder samler seg, og du MÅ være tilstede der. Ellers vil du miste besøkende og dermed kjøpere.

Uansett om du er terapeut, håndverker eller konsulent – så er dine kunder i Google.

Mange tror at SEO er så teknisk avansert, men det er det ikke nødvendigvis. Du trenger i mange tilfeller ikke å kunne HTML eller jobbe teknisk. Du kan gjøre det aller meste uten å være teknisk anlagt i det hele tatt.

Slik får du tilgang til det digitale SEO kurset:

1) Du kan enten klikke deg inn og lese mer om gratis SEO kurs her.

eller

2) Du kan gå direkte til Facebook-gruppen der det ligger og melde deg inn der. Kurset er kun tilgjengelig for deg når du er medlem.

Er kurset virkelig gratis?

Ja, det er helt gratis. Preben forbeholder seg retten til å fjerne det når som helst, men det ligger tilgjengelig nå og utvides nesten hver eneste dag nå.

Tilbudet er en del av et eksperiment Preben gjør, og når det er over vil nok ikke GRATIS-kurset være tilgjengelig lenger. I alle fall tør han ikke love det. Det vil kanskje gjøres om til betalt kurs, men inntil videre vil du ha tilgang til det. (Du vil ikke måtte betale for det uansett.)

Du kan les mer om kurset her: http://www.easyedit.no/gratis-seo-kurs

 

Lurer du på hva SEO er?

Se denne videoen laget for deg som ikke er veldig teknisk, men som allikevel ønsker å få flere besøkende fra Google:

Småbedrifters internasjonale språk

Markedsføring på nett er nøkkelen til skandinavisk suksess for britisk oversettelsesbyrå

Det faktum at den globale økonomien har fått et skudd for baugen er ikke ensbetydende med at bedrifters vekstpotensiale også stopper opp. Nå er tiden inne for bedrifter til å reagere på den nye økonomiske situasjonen ved aktivt å ta initiativ til å skape nye muligheter på den internasjonale arenaen.
Men ønsket om tilpasning og vekst i vanskelige tider må støttes opp med riktig verktøy. Det er lett å få panikk og kaste bort mye penger på en “løsning” uten å vite hva den vil føre til.

Men hvorfor gjøre det når du kan utforske markedet for et beskjedent beløp, og deretter øke summen noe for å realisere prosjektet i større målestokk når du er sikker på at det fungerer.

Nettet har nå blitt det stedet forbrukere først oppsøker når de er på jakt etter nye produkter eller tjenester. Derfor er nøkkelen til internasjonal vekst hvordan bedriften presenterer seg på nettstedet sitt.
Lokalisering av nettsteder og søkemotoroptimalisering er en kostnadseffektiv måte å innta nye markeder på. Det meste av det som står på nettet er skrevet på engelsk, mens de fleste internettbrukere ikke har engelsk som førstespråk – her ligger altså en stor utfordring.
Det internasjonale oversettelsesbyrået Lingo24s vekst, særlig på det skandinaviske marked, skyldes internasjonal markedsføring på nett.
I 2006 oversatte Lingo24 sitt engelskspråklige nettsted til norsk, og i mai, 2008, etablerte de et lokalt mikronettsted for kun et par tusen norske kroner. Dette nettstedet inneholdt relevante søke- ord i hovedteksten, som f. eks. ”oversettelsesbyråer”, ”oversettelsesbyrå”, ”oversetter” og flere andre oversettelsesrelaterte termer.
Salget i Norge økte med nærmere 300 % mellom juni 2008 og mai 2009 og i dag er Lingo24 rangert som nummer én på Google.no for søkeordet ”oversettelsesbyråer” og nummer tre for ”oversettelsesbyrå”.

Hvordan går så bedrifter frem når de skal tilpasse sitt lokale nettsted til det internasjonale markedet? Man må først konstatere et behov for sine tjenester i et spesielt land. En nyttig fremgangsmåte er å undersøke den lokale konkurransesituasjonen. Hvis det finnes lignende tjenester der allerede, er dette et godt tegn, da det vitner om et allerede eksisterende behov.
Neste trinn er å identifisere konkurrentene og å gjøre seg kjent med hva de tilbyr – og ikke minst, hva de ikke tilbyr. Man kan deretter etablere seg på markedet og utnytte eventuelle åpninger. Ikke desto mindre må man være årvåken overfor markedets metningspunkt – for stor konkurranse kan bety at det er svært vanskelig å få innpass.

Når du har fastslått at det finnes behov, finn så ut hvilke søkeord lokale internettbrukere benytter seg av. Google og Yahoo har noen nyttige hjelpemidler som også er kostnadsfrie og som identifiserer søkeord innen ethvert ønsket utenlandsk marked.
Disse nøkkelordene må deretter integreres i et profesjonelt oversatt nettsted for på naturlig måte å optimalisere plasseringen i søkemotoren. Lingo24 har oppdaget at det er mulig å stige raskere i rangeringen til en ikke-engelsk søkemotor, rett og slett fordi metningen av nøkkelord ikke på langt nær er det den er på engelsk.
Bedrifter av alle størrelser kan tjene på nettsidelokalisering. En liten til mellomstor bedrift med kun én nettbasert datamaskin og litt gründerånd kan få innpass internasjonalt uten store kostnader.
Om Lingo24
Lingo24 er et internasjonalt lokaliserings- og oversettelsesbyrå. Byrået har over 100 ansatte i Storbritannia, Panama, Romania, Kina og New Zealand og et nettverk av 4 000 oversettere Omsetningsprognosen for 2009 er NOK 36 mill.

Les mer

Søkeoptimalisering

Det er ikke enkelt å selge søkeoptimalisering av nettsider, det hersker det stor enighet om, men hvorfor er det slik?

Den generelle oppfatningen av internett og viktigheten av rangering i søkemotorer er lav – dvs at de fleste firma som har en nettsidde er uvitende eller har lite kunnskap om estrategi.

Ringer du en campingplass og forteller at hvis du kan få bedriftens nettside til å rangere blant de 5 første artiklene på google såer det mange som sier, “ja men jeg er jo på google idag”, “nei kundene våre ringer hvis de vil ha overnatting”.

Det vi må gjøre er å øke kunnskapen om søkeoptimalsiering og hva en hjemmeside kan gjøre for salge og omsetningen til bedriftene.

Les mer