Drevet av FlexWeb AS

(+47) 45059000

Stikkord: kunden i fokus

Ønsker du å ha en profesjonell nettside, men ikke har all verdens med økonomi? Det er gode grunner til å ha en hjemmeside: For det første er det veldig god markedsføring dersom den er satt opp på rett måte. I tillegg er det en knallgod mulighet til å få dine besøkende til å gjøre noe: Kjøpe, sende inn skjema etc.

Så hvorfor ikke lage hjemmeside selv? Det finnes veldig mange muligheter for deg, og du kan bruke Open Source løsninger som WordPress, Joomla, Drupal og tilsvarende. Men mange har forsøkt dette og «rotet seg bort» i tekniske finesser.

En løsning for deg kan være å bruke EasyEdit til å lage hjemmeside selv. Der kan du velge mellom mange ulike maler, mange ulike ferdige oppsett, og selv tilpasse med «dra og slipp» etterpå.

Steg #1: Velg et hjemmeside-design

Du kan velge mellom mange ferdige webdesign, og disse kan selvfølgelig tilpasses på mange måter etterpå. Du kan f.eks velge et webdesign som heter «advokat» og enkelt bruke det til en rørleggerbedrift. Designene kommer med ferdige forslag til oppsett, men de kan du selvfølgelig vrake for å gjøre med noe helt annet.

Steg #2: Sett opp hjemmeside-kontoen

For å kunne redigere på nett bør du ha en innlogging, og det er neste steg ut. Skriv inn ønsker kontonavn, din epoatadresse og ønsket passord. Sekunder etterpå får du spørsmål om hva hjemmesiden skal hete, og hvilken postadresse og telefonnummer som skal legges inn på hjemmesiden.

Steg #3: Begynn å redigere!

Dette er det morsomste. Her kan du redigere «rett i hjemmesiden». Du kan hente inn forslag på innholdsstriper, elementer og hele sider.

Det er ennå ikke en fullgod video til å vise hvordan du kommer i gang, men her er en introduksjon av mulighetene:

Når du jobber med dette så husk å ha kunden i fokus: Du må hele tiden tenke at du skal få kunden til å gjøre noe. HVA ønsker du at kunden skal gjøre?

Det handler om salgspsykologi: tekst, bilder og video skal få din besøkende til å f.eks kjøpe noe i nettbutikken (ja, det er inkludert nettbutkkk i løsningen), få kunden til å abonnere på nyhetsbrevet, få kunden til å sende inn en forespørsel. Eller HVA ønsker du at din kunde skal gjøre?

Du kan også tenke på synlighet i Google (SEO). EasyEdit er lagt til rette for virkelig god synlighet i søkemotorene.

Sjekk ut EasyEdit.no og løsningen som tilbys der.

Read More
lastetid nettside

Visste du at lastetiden på din hjemmeside påvirker både din plassering i Google, og dine besøkendes opplevelse av hjemmesiden?

Jo tregere den er, jo dårligere rangering vil den få i Google – og jo dårligere opplevelse har din kunde. Derfor er det viktig for deg å vite hva reell lastetid er.

Continue Reading…

Read More

Hvem er kunden din?

Dersom du lykkes med å utforme en hjemmeside som tiltrekker seg kunder (søkemotoroptimalisering) , men du ikke vet hvem kundene dine er og hva de ønsker å kjøpe, er det lite sannsynlig at du tjener så mye som du kan tjene dersom du optimaliserer for respons fra din kundegruppe. Hva er viktig for kunden din?

Continue Reading…

Read More

Under denne overskriften skriver Roger om brukervennlighet på Kuttisme. Jeg anbefaler deg å lese det blogginnlegget – da han på en elegant måte stiller oss noen selvransakende spørsmål 🙂

I samme åndedrag kan jeg si at vi endelig (ved sist har fått ordnet en brukervennlighetsting til her på Estrategi:

Nå kan du logge på med enten brukernavnet ditt eller passordet ditt. Ofte er det lettere å huske epostadressen (for den bruker man hele tiden)

Så har vi fått ordnet noe som har irritert meg av og til i 2 år 😉

Mvh Preben

Continue Reading…

Read More

Jeg tør nesten ikke bruke denne overskriften, for jeg er redd du skal hoppe av lasset og ikke gidde å lese videre. Dette er jo blitt en klisje – å være kundefokusert.
Continue Reading…

Read More
Enhanced by true google 404 wordpress plugin
Hopp til verktøylinje