Markedsføring på nett – Internett markedsføring | epost markedsføring | søkemotoroptimalisering – estrategi.no

Archive

Category Archives for "Markedsføring på nett"

Hvordan øke salget med å gi de rette valgmulighetene?

Hva  kan du lære av en unge i TRASSALDER om hvordan du kan øke salget ved å gi de rette valgmulighetene?

Jeg hentet datteren min i barnehagen. Hun ville ikke holde meg i hånden på vei hjem, men det ville jeg fordi det er en del biltrafikk der. Da testet jeg ut en salgsteknikk som fungerte godt i møbelbransjen, og i alle bransjer jeg har jobbet i.

Hvordan gikk det? – Hør historien under her, og få også vite hvordan du kan bruke teknikken til å få flere som bestiller fra deg.

Sjekk også Markedsgruppa på nett

Vis merDu kan se mer på markedskanalen.no

Selg mer – ved å kutte fremmedordene på hjemmesiden

Visste du at bruk av fremmedord kan redusere salget ditt?

Veldig mange, meg selv inkludert, har lett for å bruke faguttrykk og fremmedord i tekstene på nettstedet. Noen ganger (jeg nevner i videoen når) så er det bra, men i de fleste tilfeller så dreper fremmedordene salget. Eller i alle fall stjeler salg fra deg.

Se videoen her, og jeg forteller deg hvorfor jeg begynte å tenke på det, og hva du kan gjøre med det:

Hvordan bevege din kunde til å kjøpe (fra deg)?

Man kan henge seg opp i annonser, søkemotoroptimalisering, kampanjer, rabatter med mer. Men det er ikke det som gir deg kundene du egentlig vil ha. Og heller ikke det som vil hjelpe deg å virkelig øke salget ditt.

Du ønsker folk som kjøper fra deg, fordi de VIL ha det du selger. Men hva får de til å egentlig ville ha det du selger?

Hvordan beveger du din kunde til å kjøpe – fra deg?

PS: Jeg har nå startet “Markedskanalen” på YouTube, der jeg ønsker å gi deg kunnskap og verktøy som hjelper deg å bygge ditt firma.  Følg meg på YouTube, og/ eller på Facebook-gruppen.

PPS: Du kan også laste ned “5 hemmeligheter som gir mer salg” fra Markedskanalen.no

 

Gratis SEO-kurs laget av ekspert

Kurs i søkemotoroptimaliseringØnsker du å få flere besøkende fra Google og inn på din hjemmeside? – Da må du utføre søkemotoroptimalisering (ofte forkortet til “SEO”). Dessverre finnes det mye “rar” informasjon rundt forbi, og mye er rett og slett utdatert og “farlig” for deg.

Men her kommer et friskt pust som kan hjelpe deg:

Preben Sangvik i EasyEdit.no utarbeider nå et oppdatert SEO-kurs. Dette er ikke hvem som helst. Han har i 15 år optimalisert nettsteder for bedre rangering i Google, og har tatt godt betalt for dette. Hans nettsteder rangerer fremdeles som nr 1 for “SEO ekspert” og “SEO byrå”.

Men nå tar han på seg svært få SEO-klienter, og velger derfor å heller gi bort kunnskapen. I alle fall for en stund.

Det var opprinnelig tenkt at det skulle koste minst 2900,- , og det hadde det vært verdt da det vil gi deg flere kunder.

Men nå har han valgt å gi det bort gratis. Grunnen er at han jobber hardt med å lansere det nye hjemmeside-konseptet sitt, og en del av grunnsteinen i dette er å gi bort mye og verdifull kunnskap gratis eller svært rimelig.

Hva får du i kurset om søkemotoroptimalisering?

For det første er kurset dynamisk. Du kan stille ham spørsmål, OG få svar. Så dersom du lurer på noe som ikke er beskrevet i kurset så kan du allikevel få hjelp og svar med dette.

SEO-kurset steg for steg:

Første del handler om å finne ut hvilke søkefraser du bør rangere på. Det er ikke alltid det er best å rangere på frasene som har flest søk, for noen søkeuttrykk gir flere salg enn andre. Og det er salg du vil ha.

Andre del av det nettbaserte kurset handler om hva du kan, og bør, ha på ditt nettsted. Han går igjennom steg for steg struktur (meny oppsett), hvordan innhold bør skrives, hvordan innholdet bør formatteres med videre.

Siste del handler om hva du kan gjøre utenfor ditt nettsted for å påvirke dine rangeringer. Alt fra linker, til omtale i sosiale medier med mer.

>>> Du vil få vite noen yrkeshemmeligheter som brukes av SEO byråer
Dette er det veldig få, eller kanskje ingen, som vil fortelle deg. Det er hemmelighetene som gjør at SEO-konsulenter kan garantere rangeringer.

Hvorfor er det viktig for deg å gjennomføre et SEO-kurs?

Det handler om din fremtid. Google er det stedet hvor flest mulig av dine kunder samler seg, og du MÅ være tilstede der. Ellers vil du miste besøkende og dermed kjøpere.

Uansett om du er terapeut, håndverker eller konsulent – så er dine kunder i Google.

Mange tror at SEO er så teknisk avansert, men det er det ikke nødvendigvis. Du trenger i mange tilfeller ikke å kunne HTML eller jobbe teknisk. Du kan gjøre det aller meste uten å være teknisk anlagt i det hele tatt.

Slik får du tilgang til det digitale SEO kurset:

1) Du kan enten klikke deg inn og lese mer om gratis SEO kurs her.

eller

2) Du kan gå direkte til Facebook-gruppen der det ligger og melde deg inn der. Kurset er kun tilgjengelig for deg når du er medlem.

Er kurset virkelig gratis?

Ja, det er helt gratis. Preben forbeholder seg retten til å fjerne det når som helst, men det ligger tilgjengelig nå og utvides nesten hver eneste dag nå.

Tilbudet er en del av et eksperiment Preben gjør, og når det er over vil nok ikke GRATIS-kurset være tilgjengelig lenger. I alle fall tør han ikke love det. Det vil kanskje gjøres om til betalt kurs, men inntil videre vil du ha tilgang til det. (Du vil ikke måtte betale for det uansett.)

Du kan les mer om kurset her: http://www.easyedit.no/gratis-seo-kurs

 

Lurer du på hva SEO er?

Se denne videoen laget for deg som ikke er veldig teknisk, men som allikevel ønsker å få flere besøkende fra Google:

Kraften i anbefalinger (Norsk hudpleie selskap)

Alle vil selge mer. Men hvordan gjør man det? Det er ikke alltid man vil bare ha flere besøkende, men flere salg til dem som er innom butikken. Fysisk, eller på nett.

Du må ikke bare fokusere på trafikk, men også på konvertering. Hva hadde skjedd dersom du kan doble salget ditt med den nåværende trafikken, og deretter kan betale mer for å øke trafikken din? Ser du at det er ren vinning?

Økning av salget kan virke litt utopi. Men det er ikke det. Jeg har sett at salget økte med 5-gangen bare ved å gjøre endringer på bestillingsflyten. (Det skal jeg ikke skrive mer om nå, men ville bare nevne muligheten for deg.)

Ofte er det fokus på salgstekst, der du må prøve å selge til kunden. Det er vel og bra, men noen ganger overser man noe annet som er viktig: Nettopp hva andre sier til din kunde…

Det noen andre sier om deg er viktigere enn hva du selv sier. Hvis du sier til Mona at “Jeg er flink til å kjøre bil”, så oppleves det fort som selvskryt. Altså noe negativt. Mona vil ofte tenke at du kanskje ikke er så flink som du tror…

Men hvis jeg sier til Mona at du er flink til å kjøre bil, da vil hun mest sannsynligvis tenke at du faktisk er flink til å kjøre bil. I hvert fall dersom hun tenker at jeg er flink til det også.

Slik er det i alle kjøp og salg også.

Bruker du det aktivt?

Her er et godt reelt eksempel på hvordan du kan gjøre det selv:

I det siste har jeg fulgt med på hva Marina Miracle gjør: De er veldig flinke til å bruke andres anbefalinger i markedsføringen. Ikke på en ufin måte, men på en veldig smart måte. Da blir markedsføringen veldig effektiv.

Marina Miracle driver med hudpleie. Dvs. hudpleieprodukter. Norskprodusert, økologisk og naturlig. Slike produkter er veldig personlige. Man får egne erfaringer, og noen har veldig dårlig erfaringer med produkter (fra andre produsenter). For å kunne stå ut i mengden har de valgt å bruke uttalelser fra kundene sine. I og med at Marina Miracle profilerer seg med ren hudpleie så betyr det mye hva andre sier om dem.

Så de bruker det aktivt i markedsføringen. Fordi de ber kundene (som har kjøpt produkter) om å vurdere huspleieproduktene. Eksempelvis kan du se på deres side for ansiktsmaske mange av uttalelsene fra kundene.

Uttalelser som:

“Veldig god lukt og konsistens, og trakk seg godt inn i huden. Huden ble silkemyk etterpå.”

og

“Fantastisk Shea Hydration Mask Shea Hydration Mask er nydelig, i allefall for min tørre vinterhud. Jeg påførte denne på nyrenset hud og lot den være på natten over. Helt fantastisk!”

er jo direkte selgende – og fulle av skryt! Hadde de skrevet det selv i salgsteksten så hadde man tenkt at det var selvskryt, men det er ikke det. Og det er nettopp det at det er en part som ikke får fordeler av å anbefale produktet som gjør at anbefalingen blir så kraftfull.

Jeg vet at jeg har kjøpt produkter bare på grunn av anbefaling fra folk jeg stoler på. Slik tror jeg kanskje du er også.

Stemmer det?

Ser du hvor overbevisende en tredjepersons uttalelse kan være? Det er grunnen til at vi anbefaler å bruke dem mye, ofte og “overalt”.

Men de har ikke bare uttalelser fra privatpersoner. De har levert gode nok produkter til at de er anbefalt av uhildete profesjonelle aktører. The Beauty Shortlist kårer de beste hudpleieproduktene globalt, og i 2018 valgte de nettopp Marina Miracle til “The editor’s choice”. I tillegg er de nettopp blitt premiert til “Årets produkt” av “Organic Beauty Awards” i Sverige.

Dette har de selvsagt fortalt sine kunder og besøkende, og dét er smart!

Det virker som de har sin egen “following” også. Morsomt når folk lager unboxing videoer av produktene:

Så hvordan kan du få flere kundeuttalelser?

Nr 1: Du må spørre etter dem!

Folk skriver sjeldent tilbake for å si at de er veldig fornøyd med et produkt. Mange tenker at de vil gjøre det, men de gjør det ikke, Det har jeg gjort selv også. Jeg har vært kjempefornøyd, men ikke skrevet tilbake.

Derfor må du be din kunde om tilbakemelding. Personlig liker jeg å be om “en ekte tilbakemelding”. Jeg prøver ikke bare å “fiske” etter gode uttalelser, men også prøve å plukke opp eventuelle situasjoner der en kunde er misfornøyd – og jeg kan gjøre det bedre for dem.

Etter at vi begynte å spørre etter uttalelser så har vi fått mange flere enn før. De aller fleste er kjempefornøyde, og de huker også av for at vi kan bruke uttalelsene på våre hjemmesider.

så:

Nr 2: Lag et skjema som kunden kan bruke

Har du noen gang hatt “skrivesperre”? Det har jeg. Jeg vil så gjere skrive noe, men finner ikke helt ut hva jeg skal skrive. Da er det godt med hjelpespørsmål.

Vi lager gjerne et skjema med noen enkle “Ja/ nei”-spørsmål, og noen åpne spørsmål. Det gir oss mange gode svar, og også de svarene vi vil ha.

Blant annet spør vi:

  • Vil du anbefale andre å bli kunde av oss? (Ja/ Nei)
  • Evt hvorfor?
  • Vil du gi oss en uttalelse?
    Skriv gjerne en uttalelse vi kan bruke på våre nettsider:
  • Så spør vi om tillatelse til å bruke uttalelsen:
    Huk av for hva vi kan angi ved siden av uttalelsen: (Fornavn, etternavn, firmanavn, nettadresse)

På 4-5 minutter kan kunden skrive en kundeuttalelse til oss, og også helt ufarlig ber vi om tillatelse til at vi kan bruke den. Og det fungerer.

Så nå kan du sette et mål: Lag et skjema for å be om tilbakemelding fra kunder, og legg det på en side på ditt nettsted. Deretter kan du inkludere link i din epostsignatur, på sider som kun dine kunder ser – eller gjøre noe annet kreativt.

Lykke til med bruk av kundeuttalelser!

 

1 2 3 7