Strategi – Internett markedsføring | epost markedsføring | søkemotoroptimalisering – estrategi.no

Archive

Category Archives for "Strategi"

Hvordan få flere kundereferanser?

Det som overbeviser folk aller mest om å kjøpe fra deg eller henvende seg til deg, er ikke det du skriver om deg selv. Men det andre sier om deg…

Så hvordan kan du få tak i flere og gode tilbakemeldinger fra dine kunder, og hvordan kan du få flere til å ville bli referanser?

PS: Liker du denne podcast episoden? Lik Facebook-siden og få nye episoder opp i din Facebook-feed automatisk: Lik “Markedskanalen” på Facebook

Her deler jeg en teknikk med deg som har fungert veldig godt der jeg har prøvd den. Jeg har ikke sett noen andre som gjør akkurat det samme, selv om det sikkert finnes.

Her viser jeg både hva jeg gjør, og hvordan du kan gjøre det samme på bare noen minutter.

Så har du lyst til å få flere kundeuttalelser er dette en anbefalt måte å gjøre det på, OG du får samtidig tillatelse fra din kunde til å bruke den så du har ditt på ditt rene.

Podcasten “Markedskanalen” er startet av Preben Sangvik og han jobber også med EasyEdit som er løsningen som brukes i videoen.

Hvordan øke salget med å gi de rette valgmulighetene?

Hva  kan du lære av en unge i TRASSALDER om hvordan du kan øke salget ved å gi de rette valgmulighetene?

Jeg hentet datteren min i barnehagen. Hun ville ikke holde meg i hånden på vei hjem, men det ville jeg fordi det er en del biltrafikk der. Da testet jeg ut en salgsteknikk som fungerte godt i møbelbransjen, og i alle bransjer jeg har jobbet i.

Hvordan gikk det? – Hør historien under her, og få også vite hvordan du kan bruke teknikken til å få flere som bestiller fra deg.

Sjekk også Markedsgruppa på nett

Vis merDu kan se mer på markedskanalen.no

Hvordan bevege din kunde til å kjøpe (fra deg)?

Man kan henge seg opp i annonser, søkemotoroptimalisering, kampanjer, rabatter med mer. Men det er ikke det som gir deg kundene du egentlig vil ha. Og heller ikke det som vil hjelpe deg å virkelig øke salget ditt.

Du ønsker folk som kjøper fra deg, fordi de VIL ha det du selger. Men hva får de til å egentlig ville ha det du selger?

Hvordan beveger du din kunde til å kjøpe – fra deg?

PS: Jeg har nå startet “Markedskanalen” på YouTube, der jeg ønsker å gi deg kunnskap og verktøy som hjelper deg å bygge ditt firma.  Følg meg på YouTube, og/ eller på Facebook-gruppen.

PPS: Du kan også laste ned “5 hemmeligheter som gir mer salg” fra Markedskanalen.no

 

Søkemotoroptimalisering som gir nye kunder

søkemotoroptimalisering-seo-eksempelDet er ingen bombe, men god søkemotoroptimalisering øker tilflyten av besøkende. Men ikke bare besøkende, men motiverte kjøpere. I alle fall om du klarer å søkeoptimalisere for fraser som brukes av “sultne” kunder. Gjort riktig er SEO (forkortelsen til søkemotoroptimalisering) en effektiv markedsføring.

Det handler ikke alltid om tusenvis av nye besøkende. Det handler om å få tak i den rette personen. Det handler om å komme tidlig inn i kjøpsprosessen. Personer som har søkt på en frase som stort sett kun brukes av kjøpslystne kunder, har mye høyere konverteringsrate enn en person som har søkt helt generelt. F.eks vil en kjøpslysten kunde søke “Adidas S2344 pris” for å få opp de beste prisene på den skoen. (Jeg bare fant på den skoen) Det er basic salspsykologi.

>>> Se info om GRATIS SEO KURS

Dette er veldig viktig mtp SEO.

La oss ta et eksempel med “Stian”. La oss kalle ham det. Han sitter hjemme og har lyst på å kjøpe seg en ny forsterker. Stian kjenner ikke så mye til forsterkere, men synes lyden er litt spak. Han søker etter “forsterker til hjemmekino” og finner et forum. I forumet skriver de om “surroundforsterker”, og litt om det. Men det er en gammel artikkel. Så han går til google.no igjen.

Denne gangen søker han “anbefalt surroundforsterker” og får opp en del treff. mye gammelt. han forsøker igjen: “anbefalt surroundforsterker 2018” og får opp et søkeresultat som er spennende. Han titter fort over siden og klikker på oppføring nr 2. Annonsene bryr han seg ingenting om.

Han fant “surroundspesialisten”. Hvorfor? Jo, for de visste at folk søker slik. De hadde nemlig en søkeordsanalyse om hva deres kundegruppe faktisk søker etter. Derfor hadde de laget en side for dette. Det er ikke tusenvis av nye kunder pga den frasen, men det kommer nye kunder. Så det lønner seg.

Og det er poenget: Det lønner seg. Det har en positiv Return on Investment. Man går i pluss. Og man har deretter muligheten til å selge den samme kunden nye produkter. Som dyre høyttalerkabler, ny Blueray-spiller med mer.

PS: Når du først får kunden inn på ditt nettsted som følge av god SEO, så må ditt nettsted være selgende. Lurer du på hvordan du lager et selgende nettsted så sjekk her.

God søkemotoroptimalisering handler om å vite hvilke fraser man bør rangere i topp 10 på, hvordan man skal gjøre det, og deretter gjøre det. Det er tidkrevende, men gjort riktig så gir det svært effektiv markedsføring som du kan nyte godt av lenge.

Nå kan du få tilbud av Responspartner på SEO. Der kan du også lese mer om hva god synlighet i Google kan gi deg. Ikke bare direkte trafikk, men også merkevarebygging som vil kunne bygge din business større.

3 tips til en bedre hjemmeside for firma

Kjøp og salg handler om tillit, og rett tilbud til rett tid. Dette er viktig for å få ønsket respons fra din hjemmeside. Ikke bare fra en nettbutikk, men også fra en hjemmeside

Husk at all ønsket respons er viktig for deg: Påmelding på nyhetsbrevet, påmelding til et kurs, respons på et blogginnlegg – eller bestilling av et produkt. En annen type ønsket respons er at noen fyller ut skjemaet “Be om et møte”, eller annen type responsskjema.

På EasyEdit har jeg nå skrevet et innlegg som heter “3 tips til en bedre firmahjemmeside”. Der kan du lese om hvordan du kan be om respons, samt 2 praktiske forslag til hvordan du kan bygge tillit.

Les saken på EasyEdit.no

1 2 3 6