Kjøp og salg handler om tillit, og rett tilbud til rett tid. Dette er viktig for å få ønsket respons fra din hjemmeside. Ikke bare fra en nettbutikk, men også fra en hjemmeside.
Husk at all ønsket respons er viktig for deg: Påmelding på nyhetsbrevet, påmelding til et kurs, respons på et blogginnlegg – eller bestilling av et produkt. En annen type ønsket respons er at noen fyller ut skjemaet “Be om et møte”, eller annen type responsskjema.
På EasyEdit har jeg nå skrevet et innlegg som heter “3 tips til en bedre firmahjemmeside”. Der kan du lese om hvordan du kan be om respons, samt 2 praktiske forslag til hvordan du kan bygge tillit.
“Et bilde sier mer enn tusen ord” sies det, og det gjelder også virtuelle produkter og tjenester. Bruk derfor virtuelle cover på immaterielle varer du “selger”: enten det er en nedlastningsfil eller om det er et epost-nyhetsbrev.
Et virtuelt cover skaper en opplevelse av at det er “et produkt jeg får”. Det oppfattes av en eller annen grunn mer fysisk, og dermed er det også lettere for oss å verdtsette det.
Ofte klikker man på bilder også, så legg derfor link på det.
Tirsdag igjen. Enda et nyhetsbrev som skal sendes ut. Du har opparbeidet deg en brukbar liste over abonnenter, og kundene setter pris på dine ukentlige tankespinn. Hvorfor er du ikke glad for å produsere dem da? Kanskje du burde ta en pause? Kanskje du kan skrive mindre og på den måten gi kundene dine mer? Her er tre redaksjonelle innslag du kan vurdere:
For et par siden startet jeg PC’en glad og fornøyd en morgen, og fant fem avbestillinger på nyhetsbrevet mitt i innboksen. Det skyltes primært en melding jeg hadde sendt om et kurs jeg skulle arrangere. Jeg bestemte meg for å sende færre budskap til abonnentene fremover. Hvorfor irritere dem? tenkte jeg.
Siden har jeg erfart at det var feil.
Hvilken AdSense-annonse gjør det best i vår splittest? – og når bør du sende epost nyhetsbrev – og hvorfor?