Drevet av FlexWeb AS

(+47) 45059000

Stikkord: webdesign

Før var det tidkrevende å komme i gang med et nettsted for en forening. Man måtte både sørge for å få et CMS som var lettbrukt, få satt det opp teknisk (installasjon) og deretter sette seg ned å skissere innhold – før man til slutt la det inn.

Nå er det mye enklere å komme i gang.

På EasyEdit kan du nå komme i gang ved å gjøre tre helt enkle ting:

  1. Velg et design
  2. Velg å sette inn eksempelinnhold («Velforening»)
  3. Da er nettstedet klart til bruk, man må bare endre tekst og bilder så det passer din forening.

Til og med innmeldingsskjema er på plass. Dersom du ønsker å spørre om mer informasjon i skjemaet, så kan du det. Det er en del av en innebygget skjemabygger, så det er enkelt å utvide med flere felter.

Her er en introduksjon som ble lagt ut i går:

Dersom du har lyst til å prøve dette, så kan du teste uforpliktende og gratis på http://www.easyedit.no

 

Read More

Nå er vi endelig på lufta. Navneendring til FlexWeb AS har vært planlagt en stund, og nå begynner vi å rulle ut navnet og konseptet. Estrategi.no kommer til å bestå, men vi vil forandre nettsiden etterhvert. Forhåpentligvis til det bedre.

Continue Reading…

Read More

Hva betyr utviklingen med flere smarttelefoner og nettbrett for deg? Betyr det bare at du endelig kan sitte i godstolen og uanstrengt surfe på nettet selv, eller betyr det mer?

Jeg er fast bestemt på at dette betyr mer: Det betyr forskjellen på hvordan folk ser din nettside – og dette må du ta hånd. Du bør vurdere å bytte til et responsivt design så snart som mulig.

Continue Reading…

Read More

Ok, du jobber med et nytt design til hjemmesiden din. Hvor bredt bør designet være?

Dette er jo en smakssak, og noen simpelthen elsker design som tilpasser seg sidebredden. Det gjør ikke jeg, fordi jeg føler jeg mister muligheten til å presentere nettsiden akkurat slik jeg vil.

Dermed må bredden låses til en gitt bredde, angitt i pixler.

Hvilken pixel-bredde er den optimale?

Continue Reading…

Read More

Dagbladet endrer forsidenDet er 1. september og Dagbladet endrer forsiden igjen: Målet er å gjøre det enklere for leseren og de benytter et prinsipp som Estrategi har stått for lenge:

Fjern «rotet» og la det som har verdi bli igjen.

Motivet er å få flere sidevisninger (klikk) og mer annonseinntekt.

Sist gang fjernet de over 200 valg (menyer/ inker) og lagde i stedet én horisontal meny med bare 18 valg – og antall klikk økte!

Continue Reading…

Read More
Enhanced by true google 404 wordpress plugin
Hopp til verktøylinje