Hva kan du lære av en unge i TRASSALDER om hvordan du kan øke salget ved å gi de rette valgmulighetene?
Jeg hentet datteren min i barnehagen. Hun ville ikke holde meg i hånden på vei hjem, men det ville jeg fordi det er en del biltrafikk der. Da testet jeg ut en salgsteknikk som fungerte godt i møbelbransjen, og i alle bransjer jeg har jobbet i.
Hvordan gikk det? – Hør historien under her, og få også vite hvordan du kan bruke teknikken til å få flere som bestiller fra deg.
Sjekk også Markedsgruppa på nett
Vis merMan kan henge seg opp i annonser, søkemotoroptimalisering, kampanjer, rabatter med mer. Men det er ikke det som gir deg kundene du egentlig vil ha. Og heller ikke det som vil hjelpe deg å virkelig øke salget ditt.
Du ønsker folk som kjøper fra deg, fordi de VIL ha det du selger. Men hva får de til å egentlig ville ha det du selger?
Hvordan beveger du din kunde til å kjøpe – fra deg?
PS: Jeg har nå startet “Markedskanalen” på YouTube, der jeg ønsker å gi deg kunnskap og verktøy som hjelper deg å bygge ditt firma. Følg meg på YouTube, og/ eller på Facebook-gruppen.
PPS: Du kan også laste ned “5 hemmeligheter som gir mer salg” fra Markedskanalen.no
eStrategi har hjulpet norske bedrifter til å få lønnsomhet på nett siden 1999! I denne tiden har vi inspirert, lært opp og hjulpet mange små og store bedrifter på nett. Fokuset har alltid vært å skape lønnsomhet for medlemmene.
Her kan du få hjelp til bedre markedsføring, bedre hjemmeside og svar på all verdens spørsmål som gjelder hjemmesider og salg på nett.
Nå relanserer vi eStrategi i ny drakt, og har tatt nettstedet inn i FlexWeb sin portefølge. Dette er dermed både et markedsførings forum tilgjengelig for alle firmaer som ønsker inspirasjon og hjelp, samt kundesupport for FlexWeb AS.
Kjøp og salg handler om tillit, og rett tilbud til rett tid. Dette er viktig for å få ønsket respons fra din hjemmeside. Ikke bare fra en nettbutikk, men også fra en hjemmeside.
Husk at all ønsket respons er viktig for deg: Påmelding på nyhetsbrevet, påmelding til et kurs, respons på et blogginnlegg – eller bestilling av et produkt. En annen type ønsket respons er at noen fyller ut skjemaet “Be om et møte”, eller annen type responsskjema.
På EasyEdit har jeg nå skrevet et innlegg som heter “3 tips til en bedre firmahjemmeside”. Der kan du lese om hvordan du kan be om respons, samt 2 praktiske forslag til hvordan du kan bygge tillit.
For deg som er opptatt av salg og markedsføring på nett er det lett å gå i “trafikkfella”: Du vil ha flest mulig besøkende på kortest mulig tid – men det er ikke alltid det som gir best butikk…
Mange besøkende er ikke alt: Hvordan går det egentlig med din hjemmeside?
Slik finner du ut av det: