Drevet av FlexWeb AS

(+47) 45059000

Stikkord: synlighet i google

søkemotoroptimalisering-seo-eksempelDet er ingen bombe, men god søkemotoroptimalisering øker tilflyten av besøkende. Men ikke bare besøkende, men motiverte kjøpere. I alle fall om du klarer å søkeoptimalisere for fraser som brukes av «sultne» kunder. Gjort riktig er SEO (forkortelsen til søkemotoroptimalisering) en effektiv markedsføring.

Det handler ikke alltid om tusenvis av nye besøkende. Det handler om å få tak i den rette personen. Det handler om å komme tidlig inn i kjøpsprosessen. Personer som har søkt på en frase som stort sett kun brukes av kjøpslystne kunder, har mye høyere konverteringsrate enn en person som har søkt helt generelt. F.eks vil en kjøpslysten kunde søke «Adidas S2344 pris» for å få opp de beste prisene på den skoen. (Jeg bare fant på den skoen) Det er basic salspsykologi.

Dette er veldig viktig mtp SEO.

La oss ta et eksempel med «Stian». La oss kalle ham det. Han sitter hjemme og har lyst på å kjøpe seg en ny forsterker. Stian kjenner ikke så mye til forsterkere, men synes lyden er litt spak. Han søker etter «forsterker til hjemmekino» og finner et forum. I forumet skriver de om «surroundforsterker», og litt om det. Men det er en gammel artikkel. Så han går til google.no igjen.

Denne gangen søker han «anbefalt surroundforsterker» og får opp en del treff. mye gammelt. han forsøker igjen: «anbefalt surroundforsterker 2018» og får opp et søkeresultat som er spennende. Han titter fort over siden og klikker på oppføring nr 2. Annonsene bryr han seg ingenting om.

Han fant «surroundspesialisten». Hvorfor? Jo, for de visste at folk søker slik. De hadde nemlig en søkeordsanalyse om hva deres kundegruppe faktisk søker etter. Derfor hadde de laget en side for dette. Det er ikke tusenvis av nye kunder pga den frasen, men det kommer nye kunder. Så det lønner seg.

Og det er poenget: Det lønner seg. Det har en positiv Return on Investment. Man går i pluss. Og man har deretter muligheten til å selge den samme kunden nye produkter. Som dyre høyttalerkabler, ny Blueray-spiller med mer.

God søkemotoroptimalisering handler om å vite hvilke fraser man bør rangere i topp 10 på, hvordan man skal gjøre det, og deretter gjøre det. Det er tidkrevende, men gjort riktig så gir det svært effektiv markedsføring som du kan nyte godt av lenge. Nå kan du få tilbud av Responspartner på SEO. Der kan du også lese mer om hva god synlighet i Google kan gi deg. Ikke bare direkte trafikk, men også merkevarebygging som vil kunne bygge din business større.

 

 

Read More

søkemotoroptimalisering av nettbutikkDriver du nettbutikk og har lyst på flere kunder? – Gjennom 13 års erfaring har vi sett at søkemotoroptimalisering hjelper nettbutikker å vokse. Den største nettbutikken av sitt slag i Norge ble bygget opp nettopp med god SEO i samspann med andre gode markedsføringsløsninger.

Det blir også penger av slikt. Vi har sett gang på gang at Google sender de beste kundene inn i nettbutikken. De som kommer fra søkemotoren fordi de leter etter noe spesifikt, er også motiverte til å kjøpe det spesifikke. De vil ha varen. Da er det bare om å gjøre at du klarer å fortelle kunden at den bør kjøpe hos deg.

Så hvordan kommer du i gang med søkemotoroptimalisering av din nettbutikk?

  1. Meta-informasjon
    Du er nødt til å ha meta-informasjonen på plass. Med det menes minimum meta-title og meta-description. Ikke bare på produkter, men også på kategorier.
  2. Open Graph
    Du bør ha Open Graph på plass. Dette er i og for seg ikke direkte SEO, men veldig indirekte. For det gir mer trafikk fra Facebook og slike steder, og påvirker hvordan Google ser på ditt nettsted.
  3. Gode tekster.
    Både for mennesker og maskiner. Teksten bør være lett å lese for mennesker, samtidig som du gir Google (maskinen) det den vil ha mtp. bruk av ord og uttrykk.
  4. Engasjement
    Nettbutikken bør invitere folk til å klikke rundt. I det minste være på nettbutikken i 1 minutt. På den måten reduserer du bounce rate, og Google synes bedre om din nettbutikk enn ellers.
  5. Sosialt engsjement
    Du bør jobbe for at din nettbutikk blir omtalt i sosiale medier, og «likt» og «delt». Engasjementet forteller Google at din nettbutikk er relevant og attraktiv.
  6. Linker
    Linker inn til ditt nettsted forteller Google at din nettbutikk er viktig.

Siden 2004 har vi jobbet med mange ulike typer nettbutikker, og vi kjenner til at det kan være en utfordring å få gjort alt i alle. Men det er veldig lønnsomt å få til SEO for din nettbutikk!
Dersom du ønsker hjelp med noe av det over, så kontakt oss på telefon 45059000 eller hjelp@easyedit.no Vi har erfaring med Magento, OpenCart, osCommerce, WooCommerce, ZenCart og noen til.

Read More

eStrategi har hjulpet norske bedrifter til å få lønnsomhet på nett siden 1999! I denne tiden har vi inspirert, lært opp og hjulpet mange små og store bedrifter på nett. Fokuset har alltid vært å skape lønnsomhet for medlemmene.

Her kan du få hjelp til bedre markedsføring, bedre hjemmeside og svar på all verdens spørsmål som gjelder hjemmesider og salg på nett.

Nå relanserer vi eStrategi i ny drakt, og har tatt nettstedet inn i FlexWeb sin portefølge. Dette er dermed både et markedsførings forum tilgjengelig for alle firmaer som ønsker inspirasjon og hjelp, samt kundesupport for FlexWeb AS.

Bli med i forumet du også – det er helt gratis!

Read More
lastetid nettside

Visste du at lastetiden på din hjemmeside påvirker både din plassering i Google, og dine besøkendes opplevelse av hjemmesiden?

Jo tregere den er, jo dårligere rangering vil den få i Google – og jo dårligere opplevelse har din kunde. Derfor er det viktig for deg å vite hva reell lastetid er.

Continue Reading…

Read More

Valg av domene ved PrebenOk, du har en plan for en ny hjemmeside. En «landingsside» som har til hensikt å skaffe deg mange gratis besøkende fra Google. Det første som må på plass er et domenenavn, og du må velge ett. Så hvordan starter du?

Her er noen konkrete råd som kan hjelpe deg å tenke ut et aktuelt domenenavn for din nye satsning.

Continue Reading…

Read More
Enhanced by true google 404 wordpress plugin
Hopp til verktøylinje