Drevet av FlexWeb AS

(+47) 45059000

Kategori: Salg og konvertering

søkemotoroptimalisering av nettbutikkDriver du nettbutikk og har lyst på flere kunder? – Gjennom 13 års erfaring har vi sett at søkemotoroptimalisering hjelper nettbutikker å vokse. Den største nettbutikken av sitt slag i Norge ble bygget opp nettopp med god SEO i samspann med andre gode markedsføringsløsninger.

Det blir også penger av slikt. Vi har sett gang på gang at Google sender de beste kundene inn i nettbutikken. De som kommer fra søkemotoren fordi de leter etter noe spesifikt, er også motiverte til å kjøpe det spesifikke. De vil ha varen. Da er det bare om å gjøre at du klarer å fortelle kunden at den bør kjøpe hos deg.

Så hvordan kommer du i gang med søkemotoroptimalisering av din nettbutikk?

  1. Meta-informasjon
    Du er nødt til å ha meta-informasjonen på plass. Med det menes minimum meta-title og meta-description. Ikke bare på produkter, men også på kategorier.
  2. Open Graph
    Du bør ha Open Graph på plass. Dette er i og for seg ikke direkte SEO, men veldig indirekte. For det gir mer trafikk fra Facebook og slike steder, og påvirker hvordan Google ser på ditt nettsted.
  3. Gode tekster.
    Både for mennesker og maskiner. Teksten bør være lett å lese for mennesker, samtidig som du gir Google (maskinen) det den vil ha mtp. bruk av ord og uttrykk.
  4. Engasjement
    Nettbutikken bør invitere folk til å klikke rundt. I det minste være på nettbutikken i 1 minutt. På den måten reduserer du bounce rate, og Google synes bedre om din nettbutikk enn ellers.
  5. Sosialt engsjement
    Du bør jobbe for at din nettbutikk blir omtalt i sosiale medier, og «likt» og «delt». Engasjementet forteller Google at din nettbutikk er relevant og attraktiv.
  6. Linker
    Linker inn til ditt nettsted forteller Google at din nettbutikk er viktig.

Siden 2004 har vi jobbet med mange ulike typer nettbutikker, og vi kjenner til at det kan være en utfordring å få gjort alt i alle. Men det er veldig lønnsomt å få til SEO for din nettbutikk!
Dersom du ønsker hjelp med noe av det over, så kontakt oss på telefon 45059000 eller hjelp@easyedit.no Vi har erfaring med Magento, OpenCart, osCommerce, WooCommerce, ZenCart og noen til.

Read More

Kjøp og salg handler om tillit, og rett tilbud til rett tid. Dette er viktig for å få ønsket respons fra din hjemmeside. Ikke bare fra en nettbutikk, men også fra en hjemmeside

Husk at all ønsket respons er viktig for deg: Påmelding på nyhetsbrevet, påmelding til et kurs, respons på et blogginnlegg – eller bestilling av et produkt. En annen type ønsket respons er at noen fyller ut skjemaet «Be om et møte», eller annen type responsskjema.

På EasyEdit har jeg nå skrevet et innlegg som heter «3 tips til en bedre firmahjemmeside». Der kan du lese om hvordan du kan be om respons, samt 2 praktiske forslag til hvordan du kan bygge tillit.

Les saken på EasyEdit.no

Read More

Nå er vi kommet utrolig mye lenger. Den norske splitt test løsningen er installert på ny server og er testet i alpha noen dager nå. ..og jeg smiler bredt…

Jeg har ikke før vært borti en splitt testing som er så enkel å bruke, men som allikevel kan være så "kraftig" i bruk.

Gjennom en lettere stress test virker systemet stabilt og  nå er vi snart klare for å lansere Beta versjon.

Hvis du ønsker å være med som beta-tester, gi beskjed under her. – Har du gitt beskjed før – så har jeg notert det.

Og ja: Dette er en beta-løsning som skal fungere som tenkt. Ikke en "oi, det er ikke ferdig, og det er ikke ferdig.) Systemet er testet over lengre tid og fungerer bra. Men nå altså på en ny server og med diverse nye funksjoner… (og skal lanseres offentlig).

Mvh Preben

Continue Reading…

Read More

Fremdeles er det svært få som benytter video som et element på sine nettsider, på tross av eller uvitende om at dette øker responsen dramatisk.

Brukeropplevelsen ved video blir mer intensiv og oppmerksomhetsflyten blir forsterket dersom man kan presentere en video med et budskap som er relevant til landingssiden. Desto proffere, desto mer respons.

Det er få i Norge (foruten affiliates og estrategi-medlemmer) som jeg ser benytter video aktivt på sine nettsider.

De jeg kan referere til så langt er Leadership International med foredrag og Alliansepartner AS som markedsfører Executive headhunters.

Disse er blitt inspirert og guidet av meg, men jeg savner flere eksempler fra det norske næringslivet.  Selv med OK (elller kjedelig) layout, viser det seg at disse konverterer bedre enn uten video.

Skriv din kommentar i bloggen hvor du refererer til norske nettsteder som benytter video på landingssiden.

Continue Reading…

Read More

Under denne overskriften skriver Roger om brukervennlighet på Kuttisme. Jeg anbefaler deg å lese det blogginnlegget – da han på en elegant måte stiller oss noen selvransakende spørsmål 🙂

I samme åndedrag kan jeg si at vi endelig (ved sist har fått ordnet en brukervennlighetsting til her på Estrategi:

Nå kan du logge på med enten brukernavnet ditt eller passordet ditt. Ofte er det lettere å huske epostadressen (for den bruker man hele tiden)

Så har vi fått ordnet noe som har irritert meg av og til i 2 år 😉

Mvh Preben

Continue Reading…

Read More
Enhanced by true google 404 wordpress plugin
Hopp til verktøylinje