Archive

Category Archives for "Salg og konvertering"

Splitt testing gjort enkelt!

Nå er vi kommet utrolig mye lenger. Den norske splitt test løsningen er installert på ny server og er testet i alpha noen dager nå. ..og jeg smiler bredt…

Jeg har ikke før vært borti en splitt testing som er så enkel å bruke, men som allikevel kan være så "kraftig" i bruk.

Gjennom en lettere stress test virker systemet stabilt og  nå er vi snart klare for å lansere Beta versjon.

Hvis du ønsker å være med som beta-tester, gi beskjed under her. – Har du gitt beskjed før – så har jeg notert det.

Og ja: Dette er en beta-løsning som skal fungere som tenkt. Ikke en "oi, det er ikke ferdig, og det er ikke ferdig.) Systemet er testet over lengre tid og fungerer bra. Men nå altså på en ny server og med diverse nye funksjoner… (og skal lanseres offentlig).

Mvh Preben

Les mer

Video på nettsiden

Fremdeles er det svært få som benytter video som et element på sine nettsider, på tross av eller uvitende om at dette øker responsen dramatisk.

Brukeropplevelsen ved video blir mer intensiv og oppmerksomhetsflyten blir forsterket dersom man kan presentere en video med et budskap som er relevant til landingssiden. Desto proffere, desto mer respons.

Det er få i Norge (foruten affiliates og estrategi-medlemmer) som jeg ser benytter video aktivt på sine nettsider.

De jeg kan referere til så langt er Leadership International med foredrag og Alliansepartner AS som markedsfører Executive headhunters.

Disse er blitt inspirert og guidet av meg, men jeg savner flere eksempler fra det norske næringslivet.  Selv med OK (elller kjedelig) layout, viser det seg at disse konverterer bedre enn uten video.

Skriv din kommentar i bloggen hvor du refererer til norske nettsteder som benytter video på landingssiden.

Les mer

Ikke få meg til å tenke

Under denne overskriften skriver Roger om brukervennlighet på Kuttisme. Jeg anbefaler deg å lese det blogginnlegget – da han på en elegant måte stiller oss noen selvransakende spørsmål 🙂

I samme åndedrag kan jeg si at vi endelig (ved sist har fått ordnet en brukervennlighetsting til her på Estrategi:

Nå kan du logge på med enten brukernavnet ditt eller passordet ditt. Ofte er det lettere å huske epostadressen (for den bruker man hele tiden)

Så har vi fått ordnet noe som har irritert meg av og til i 2 år 😉

Mvh Preben

Les mer

Hopp til verktøylinje