Litt på sidelinjen i forhold til salg og markedsføring på nett, men “Facerape” er altså straffbart. Faktisk er det 2 års strafferamme på ugjerningen.
Vi forutsetter at du god på sosiale medier og B2B markedsføring. Da burde du være i stand til å definere ”mashup” og lage en rapport om hvordan applikasjonen kan være fordelaktig for kundene dine, med 25 ord eller mindre, – ikke sant?
Tja. Tenkte vel det
Denne gang skal jeg blogge ved å dele noen tanker med deg om twitter.
Ofte når man skriver har det lett for å bli spalte eller artikkelpreget, men hva er egentlig vitsen med blogging da?
Noe av poenget med blogging er jo nettopp den frie og litt mer personlige stilen. Det synes ihvertfall jeg.
Preben skrev i estrategi om selskapet som omsatte for ca 20 mill dollar via twitter.
Måten de gjorde dette på er enkelt og genialt.
(Selskapet twitret blant annet meldinger hver gang de hadde brukt utstyr til salgs.)
Det fikk tankene mine til å spinne rundt twitter – jeg ble faktisk litt inspirert.
Twitter må jo være perfekt for alle som driver med bruktsalg innen ulike bransjer, for ikke snakke om reiser. Passer sikkert for alle typer bransjer, bare man få en interessesant vinkling. Her gjelder det nok bare å være kreativ og smart.
Tenk deg at Norwegian twitter meldinger om restbilletter eller at bobestyrere for konkursbo twitter meldinger om billig oppkjøp av utstyr.
Eller at en næringssmegler twitter meldinger om enkeltromskontor til leie. Det må jo absolutt være et marked for dette?
Hva er dine tanker og erfaringer med twitter og hvordan kan du benytte twitter i din virksomhet?
Mens andre diskuterer om Twitter kan brukes til markedsføring (twitter markedsføring) , og noen slår seg på brystet og sier at det ikke kan la seg gjøre – har ett selskap solgt mye gjennom Twitter-markedsføring.