Definisjoner på sosiale medier
Vi forutsetter at du god på sosiale medier og B2B markedsføring. Da burde du være i stand til å definere ”mashup” og lage en rapport om hvordan applikasjonen kan være fordelaktig for kundene dine, med 25 ord eller mindre, – ikke sant?
Tja. Tenkte vel det
Her er en kort liste med begreper fra E-Commerce Times som kan være nyttig. Gjem den på arbeidsplassen til bruk neste gang sjefen din stiller deg et spørsmål.
Hva er mashups?
”En mashup samler flere datakilder i en enkel applikasjon, ofte utviklet som en nettjeneste. Tenk på Twitly, som hjelper Twitter-brukere til å samles i en gruppe, eller Twitzu, som kan administrere ulike slags arrangementer. Du sender ut invitasjoner slik at kundene kan svare via Twitter.
Hva er RSS?
Really Simple Syndication. En metode for å syndikere innhold fra nettsteder, blogger og sosiale nettverk som kan leses i RSS lesere. Dette er et must for bedriftsnettsteder eller blogger. På den måten kan folk spore nyheter via sine RSS feeds.
Hva er Tags?
Ganske enkelt teknologi som gir brukere fleksibilitet til å merke og bokmerke spesifikke nettsteder og sider av interesse med et ord eller en frase. Dette er grunnlaget for de metodene som benyttes av Digg og del.icio.us når de rapporterer populariteten av spesifikke blogginnlegg og nettsteder.
Hva er Wiki?
En samling av nettsider som gjør at alle kan legge til eller redigere innhold. Wikis er kjent for å bidra til bedre samarbeid kunder mellom innen visse prosjekter. Mest kjent er Wikipedia, men du kan også ha egen wiki for din bedrift.
Konklusjon: Hold kontakt. Fortløpende forskning på de stadige endringene i sosiale medier bidrar til at du holder deg àjour med de nyeste verktøy for kundekontakt – og samtidig kan veilede dem i deres sosiale innsats.
Kilde: E-Commerce Times.