Solgt for 20 millioner til Twitter-følgerne sine
Mens andre diskuterer om Twitter kan brukes til markedsføring (twitter markedsføring) , og noen slår seg på brystet og sier at det ikke kan la seg gjøre – har ett selskap solgt mye gjennom Twitter-markedsføring.
Dell har solgt produkter for omtrent 2o millioner kroner (3 mill. USD) siden september 2007!
Nesten 640.000 personer har satt seg opp på varslingslisten til Dell og følger deres tilbud på B-varer og andre reparerte produkter. Gjennom Twitter sender de beskjed om produkter som nå er til salgs, med “første mann til mølla”-prinsippet. – Genialt enkelt!
En skulle tro det var mye jobb, men faktisk oppdaterer de bare Twitter kontoen 6-10 ganger per uke – altså omtrent en gang per dag. Dét har resultert i salg for ca 13 millioner i B-vare og reparerte varer, og nesten 7 millioner av nytt Dell utstyr. – Tenk om det hadde vært deg!
Det spesielle er at halvparten av omsetningen er fra det siste halvåret. Som betyr at Twitter har blitt viktigere og viktigere – eller mer og mer effektivt.
Så kanskje du også kan bruke Twitter til å kommunisere med dine kunder?