Selger trehøvler til 60000,- via forum markedsføring – Internett markedsføring | epost markedsføring | søkemotoroptimalisering – estrategi.no

Selger trehøvler til 60000,- via forum markedsføring

Internett markedsføring via forum og blogger

Hva skal til for å selge «vanlig» verktøy til ekstreme priser? – Konrad Sauer hos Sauer & Steiner Toolworks selger håndlagde trehøvler og annet verktøy for opp til kr 60000,- per stk! Rett og slett pga. vellykket internett markedsføring.

(Bildet er hentet fra sauerandsteiner.com)

Driftige og godt engasjert i sine egne nisjer «spytter» små verktøy-selskaper ut verktøy til priser du og jeg ikke drømmer om engang. Og hemmeligheten er enkel:

«Uten Internett hadde det ikke vært mulig for små selskaper som mitt å lykkes», sier David H. Jeske.

Internett gir mulighet for å komme langt med mindre markedsføringsbudsjett, og ikke minst få svar på enkle markedsspørsmål. I bransjen nevnt her er kommunikasjon viktig, og de gir målgruppen det de ønsker; direkte og god respons på spørsmål – og undervisning…

Ron Hock utnytter markedsmulighetene ved å undervise sin kundegruppe i hvordan de kan gjøre forskjellige ting, alt ved hjelp av hans verktøy. Han sier: «den beste markedsføringen er rett og slett å undervise».

Suksessen kommer av aktivt bruk av diverse forum, koplet med et nettverk av blogger som tar opp ulike temaer innen tre-bearbeiding. En av fordelene med dette er at andre brukere (ikke produsenter) av slike verktøy «lærer opp» nye potensielle kunder i hvilke verktøy de bør bruke – og dermed blir markedsføringen forsterket.

 

Hva kan du lære av dette?

Kan du utnytte eksisterende forum, blogger og eventuelt andre muligheter til å skaffe deg mer oppmerksomhet innen din bransje?

Kilde: FineWoodWorking

 

 

 

Preben O. Sangvik
 

OBS: Sjekk ut podcasten "Markedskanalen" på facebook. <<< Preben Sangvik jobber i Responspartner AS og har mye kompetanse på både online markedsføring, webteknisk og design - og god erfaring med å knytte dette sammen til en helhet som fungerer for kundene.