Du kan vinne selv om du ikke treffer blink. – Du kan tjene penger selv om du ikke har optimalisert salget ditt, men mye mer om du treffer blink… Vet du om du treffer blink eller ikke?
Hva er egentlig poenget med webstatistikk? Jeg mener, det finnes så utrolig mange webstatistikk løsninger der ute – både gratis og betalte.
Noen er fornøyde med bare å se hvor mange som kommer inn på nettsiden, mens andre ønsker å se mer. Jeg er blant de siste. 🙂
Klart: Webstatistikk som sier antallet personer som kommer inn på nettsiden- og fremstiller utviklingen grafisk – kan jo si nettopp noe om utviklingen. Trender er viktige å fange opp.
Men som nevnt: Dét er ikke godt nok for meg. Jeg har egentlig aldri vært helt fornøyd med Google Analytics heller. Det tar tid å få ut de tallene som jeg synes er viktigst.
Derfor har vi i Responspartner etablert Webanalytics – der vi kan lese av så utrolig mye mer, noe kundene våre vil få mye glede av:
På grunn av høyt arbeidstempo har jeg ennå ikke fått laget den videoen jeg har lyst til å vise her, men summen er at vi har forbedret konverteringen på en nettside med ca 400%.
Dét er jo noe å skrive hjem om.
Vi kunne sikkert fått det til uten statistikk løsningen vår, men den viser altså hvilke endringer som har effekt – og hvor mye…
Håper å få laget den videoen snart 😉
Mvh Preben
Endelig ser det ut som at flere og flere annonsører våkner opp og stiller større krav til resultater / konvertering i forbindelse med sine markedsføringsaktiviteter.
Utseendet teller mye når du vil ha respons. Her er 6 tips for et godt førsteinntrykk – hvis du er en webside som drømmer om kunder.