Kjøp og salg handler om tillit, og rett tilbud til rett tid. Dette er viktig for å få ønsket respons fra din hjemmeside. Ikke bare fra en nettbutikk, men også fra en hjemmeside.
Husk at all ønsket respons er viktig for deg: Påmelding på nyhetsbrevet, påmelding til et kurs, respons på et blogginnlegg – eller bestilling av et produkt. En annen type ønsket respons er at noen fyller ut skjemaet “Be om et møte”, eller annen type responsskjema.
På EasyEdit har jeg nå skrevet et innlegg som heter “3 tips til en bedre firmahjemmeside”. Der kan du lese om hvordan du kan be om respons, samt 2 praktiske forslag til hvordan du kan bygge tillit.
For deg som er opptatt av salg og markedsføring på nett er det lett å gå i “trafikkfella”: Du vil ha flest mulig besøkende på kortest mulig tid – men det er ikke alltid det som gir best butikk…
Mange besøkende er ikke alt: Hvordan går det egentlig med din hjemmeside?
Slik finner du ut av det:
Mange tjener penger på AdSense, men jeg er overbevist om at det går an å tjene mer og starter en offensiv for å teste ut dette på en «live» side. Slik gjør jeg det.
Jeg elsker splitt-testing, rett og slett fordi det er gøy og gir resultater! I dag fikk jeg vite om en case der en endring i bestillingsskjemaet gav 40% flere påmeldinger.
Hva skal til for å selge «vanlig» verktøy til ekstreme priser? – Konrad Sauer hos Sauer & Steiner Toolworks selger håndlagde trehøvler og annet verktøy for opp til kr 60000,- per stk! Rett og slett pga. vellykket internett markedsføring.