25-40% flere påmeldinger ved enkel endring av bestillingsskjema – Internett markedsføring | epost markedsføring | søkemotoroptimalisering – estrategi.no

25-40% flere påmeldinger ved enkel endring av bestillingsskjema

Splitt test gav 40% flere påmeldinger

Jeg elsker splitt-testing, rett og slett fordi det er gøy og gir resultater! I dag fikk jeg vite om en case der en endring i bestillingsskjemaet gav 40% flere påmeldinger.

På Huffduffer fjernet de det sedvanlige påmeldingsskjemat med et skjema som er mer «setningsoppbygget». Altså i stedet for å ha de ulike skjemaboksene under hverandre, så lagde de en setning der kunden selv fylte inn tomme bokser, også kalt «fill inn the blanks».

Noe liknende dette:

Jeg ønsker å få hjelp til å lykkes med internett markedsføring, og vil bli medlem på Estrategi. Jeg vil at mitt brukernavn skal være _______________ og passordet skal være ______________ . Min epostadresse er __________________. Mitt fornavn er ______________ og etternavn er ______________ .

Dette SKAL jeg prøve selv, og prøver å finne et egnet sted å teste dette. En A/B splitt test hadde vært ideelt.

Har du prøvd dette, eller har du testet noe annet interessant?

Skriv om det i forumet, eller aller helst i Splitt test : Den store tråden om splitt testing (klikk her)

 

Kilde: DrivingTraffic.com | Bilde: SXC.hu

 

Preben O. Sangvik
 

OBS: Sjekk ut podcasten "Markedskanalen" på facebook. <<< Preben Sangvik jobber i Responspartner AS og har mye kompetanse på både online markedsføring, webteknisk og design - og god erfaring med å knytte dette sammen til en helhet som fungerer for kundene.