Kundeservice er den viktigste suksessfaktor når et selskap ekspanderer, og internett er den viktigste kanalen for kundeservice, i følge bedrifter Gartner nylig har spurt.
Les mer
CRM handler om individuell 1-til-1 kundebehandling på tvers av alle medier – tlf, post, møte, epost, web. Her er listen over de viktigste punkter å huske på hva 1-til-1 på web angår. |
Teknologi eksisterer i dag for å tilby dine brukere og kunder personaliserte websider – innhold tilpasset den enkeltes behov. Men dette er ikke for alle. Hvem bør vurdere å ta det i bruk? |
Det er alltid billigere å selge mer til en fornøyd kunde enn å verve en ny. En ny kunde er sjeldent lønnsom fra starten av. Det gjelder å beholde og utvikle relasjonen med kunden, helst slik at kunden kommer inn i den øverste "gylne femdel". |
Stadig ser vi bedrifter som kjører et "CRM-prosjekt" og et "internett" eller "ebusiness prosjekt" uavhengig av hverandre. En av prinsippene i CRM er derimot at alle kommunikasjonskanaler mot kunden skal samkjøres, inkl. web der hvor bedriften har dette. |