Archive

Category Archives for "Blogg"

Søkemotoroptimalisering for nettbutikker

søkemotoroptimalisering av nettbutikkDriver du nettbutikk og har lyst på flere kunder? – Gjennom 13 års erfaring har vi sett at søkemotoroptimalisering hjelper nettbutikker å vokse. Den største nettbutikken av sitt slag i Norge ble bygget opp nettopp med god SEO i samspann med andre gode markedsføringsløsninger.

Det blir også penger av slikt. Vi har sett gang på gang at Google sender de beste kundene inn i nettbutikken. De som kommer fra søkemotoren fordi de leter etter noe spesifikt, er også motiverte til å kjøpe det spesifikke. De vil ha varen. Da er det bare om å gjøre at du klarer å fortelle kunden at den bør kjøpe hos deg.

Så hvordan kommer du i gang med søkemotoroptimalisering av din nettbutikk?

  1. Meta-informasjon
    Du er nødt til å ha meta-informasjonen på plass. Med det menes minimum meta-title og meta-description. Ikke bare på produkter, men også på kategorier.
  2. Open Graph
    Du bør ha Open Graph på plass. Dette er i og for seg ikke direkte SEO, men veldig indirekte. For det gir mer trafikk fra Facebook og slike steder, og påvirker hvordan Google ser på ditt nettsted.
  3. Gode tekster.
    Både for mennesker og maskiner. Teksten bør være lett å lese for mennesker, samtidig som du gir Google (maskinen) det den vil ha mtp. bruk av ord og uttrykk.
  4. Engasjement
    Nettbutikken bør invitere folk til å klikke rundt. I det minste være på nettbutikken i 1 minutt. På den måten reduserer du bounce rate, og Google synes bedre om din nettbutikk enn ellers.
  5. Sosialt engsjement
    Du bør jobbe for at din nettbutikk blir omtalt i sosiale medier, og «likt» og «delt». Engasjementet forteller Google at din nettbutikk er relevant og attraktiv.
  6. Linker
    Linker inn til ditt nettsted forteller Google at din nettbutikk er viktig.

Siden 2004 har vi jobbet med mange ulike typer nettbutikker, og vi kjenner til at det kan være en utfordring å få gjort alt i alle. Men det er veldig lønnsomt å få til SEO for din nettbutikk!
Dersom du ønsker hjelp med noe av det over, så kontakt oss på telefon 45059000 eller hjelp@easyedit.no Vi har erfaring med Magento, OpenCart, osCommerce, WooCommerce, ZenCart og noen til.

Så enkelt kan du lage webside for en forening

Før var det tidkrevende å komme i gang med et nettsted for en forening. Man måtte både sørge for å få et CMS som var lettbrukt, få satt det opp teknisk (installasjon) og deretter sette seg ned å skissere innhold – før man til slutt la det inn.

Nå er det mye enklere å komme i gang.

På EasyEdit kan du nå komme i gang ved å gjøre tre helt enkle ting:

  1. Velg et design
  2. Velg å sette inn eksempelinnhold («Velforening»)
  3. Da er nettstedet klart til bruk, man må bare endre tekst og bilder så det passer din forening.

Til og med innmeldingsskjema er på plass. Dersom du ønsker å spørre om mer informasjon i skjemaet, så kan du det. Det er en del av en innebygget skjemabygger, så det er enkelt å utvide med flere felter.

Her er en introduksjon som ble lagt ut i går:

Dersom du har lyst til å prøve dette, så kan du teste uforpliktende og gratis på http://www.easyedit.no

 

3 tips til en bedre hjemmeside for firma

Kjøp og salg handler om tillit, og rett tilbud til rett tid. Dette er viktig for å få ønsket respons fra din hjemmeside. Ikke bare fra en nettbutikk, men også fra en hjemmeside

Husk at all ønsket respons er viktig for deg: Påmelding på nyhetsbrevet, påmelding til et kurs, respons på et blogginnlegg – eller bestilling av et produkt. En annen type ønsket respons er at noen fyller ut skjemaet «Be om et møte», eller annen type responsskjema.

På EasyEdit har jeg nå skrevet et innlegg som heter «3 tips til en bedre firmahjemmeside». Der kan du lese om hvordan du kan be om respons, samt 2 praktiske forslag til hvordan du kan bygge tillit.

Les saken på EasyEdit.no

Estrategi er i endring :-)

Denne sen-sommeren vil det skje endringer her på estrategi.

Så spørsmålet er: Hvorfor?

«For å gjøre estrategi.no bedre «

Estrategi.no har vært ufokusert i et par år, noe som har sammenheng med at jeg har hatt fokus på en del andre prosjekter og nettsteder.

Derfor har estrategi.no stagnert, og det egentlig med hensikt. Samtidig har jeg ikke ønsket å legge estrategi brakk, da jeg har hatt planer…

Les mer