Generelt – Side 11 – Internett markedsføring | epost markedsføring | søkemotoroptimalisering – estrategi.no

Archive

Category Archives for "Generelt"

Estrategi.no var nede – nå skal feil være fikset

I slutten av uken som var og nå i helgen var Estrategi.no nede i mange timer, og vi har jobbet med å feilsøke. Nedetiden kom av at vi i perioder stengte  webhotellet, og også sette nettsiden inaktiv i andre – fordi vi feilsøkte.

Feilen ble først funnet da vi importerte serverens logg fil inn i Responspartners nye statistikkløsning, og der var det veldig synlig hva som var feilen: 12 IP adresser har kjørt tusenvis av spørringer – som igjen har belastet MySQL serveren mer enn ønskelig.

Det så ikke ut som et angrep, men mer som en feil internt i nettsiden kombinert med en eller annen programvare som førte til ekstremt mange spørringer.

Nå skal alt være tilbake til normalt, noe server load viser.

Beklager hvis du møtte "stengte dører". Nå er vi tilbake, og lanserer snart nye spennende muligheter 😉

Mvh Preben

Les mer

4 dobling av kundemassens verdi

Jeg har gjort en del tester i det siste, uten at det har kostet meg masse energi. 🙂 Vi liker å gjøre dette for våre kunder, men det hender at mine private nettsider lider under mangel på tid og energi… – Noen som har det slik?

Uansett: Gjennom testing og måling har jeg fått firedoblet verdien av kundetilstrømningen, og jeg har nøyaktige målinger på hvor i prosessen forbedringen har skjedd…

Les mer

AA1 elektro og Fixel.no satser på nett

Elektriker firma fixel.no og AA1 Elektro satser nå friskt med internett som en viktig kanal.

De fleste innen håndverkerbransjen har relativt enkle hjemmesider som kort forteller om åpningstider og litt om hva de driver med.

Henvendelser med telefon mellom 09.00 – 16:00 er ofte sluttmålet med websiden. Dette på tross av at de fleste av oss er på nettet på kveldstid.

Fixel og AA1 Elektro satser nå på 24 timers kundeservice og mulighet for booking av elektriker via internett.

Dette synes jeg er en spennende satsning av en såpass traust bransje. Her har håndtverkere noe å lære.

Kjenner du til noen andre håndverkere som benytter hjemmesiden på en strategisk og smart måte ?

P.S
Har du lyst til å se bookingsystemet, finner du den her:
Fixel Elektriker Oslo 

AA1 Elektro er rett rundt hjørnet med sine nye nettsider….

Les mer

Tjente 200 mill på 4 år på en nettside

Det er ikke hvilken som helst nettside, men det er et fantastisk resultat: ABC Startsiden  har de siste årene hatt et resultat på over 40% av omsetningen.

Dvs at for hvér 100-lapp de har tjent, har de sittet igjen med over 40 kroner i fortjeneste. Dét er veldig bra, ikke minst på grunn av størrelsen: De omsatte for mer enn 200 mill de siste 5 årene.

I tillegg regner de med å øke omsetningen med drøye 2% ekstra i år, til tross for finanskrisen og et annonsemarked som har gjort at mange aviser har blitt lagt ned.

Hva betyr det for deg?

Du bruker nettet, ikke sant? – La dette være en god inspirasjon for deg til å jobbe smartere, og se vekst også i år 🙂

Ved å selge digitale produkter er det mulig å se resultatgrader som er uhørte i “den fysiske verden”.

Jeg jobber med å få på plass en løsning som kan hjelpe deg og andre med å komme inn på dette markedet.  Har blitt litt forsinket, men har fremdeles prosjektet varmt – og vil ha det realisert 🙂

Du kan “melde deg på” her i denne tråden…

 

Hvordan kan man generelt jobbe smartere og tjene mer per krone omsatt? – Hva er dine råd?

 

Les mer

HaPå reddet av Facebook gruppe

VG skriver i dag om atter en gigant som endrer sin mening etter Facebook-press. Først var det Grandiosa som ble lansert uten paprika – pga en Facebook aksjon.

Nå er det “vår alles kjære HaPå” som er reddet etter en aksjon som ble startet av en 19-åring. – Hun startet en aksjon for å redde HaPå, og over 5000 meldte seg inn i gruppen. Nestlé har overgitt merkevaret til Kavli som nå skal produsere den videre…

Jeg synes dette er interessant fordi det vitner om hvor mye makt Internett og kommunikasjon på Internett betyr i dag.  Dette hadde nærmest vært utenkelig for 10 år siden, da Internett fremdeles var et fremmedord blandt bedriftsledere (tok litt hardt i, men nesten sant).

– En 19-åring stoppet planene om nedlegging, og har gjort at 2 giganter i norsk matvareproduksjon samarbeidet om å forlenge HaPås 60-årige liv.

Slå den!

Les mer

1 9 10 11 12 13 15