HaPå reddet av Facebook gruppe – Internett markedsføring | epost markedsføring | søkemotoroptimalisering – estrategi.no

HaPå reddet av Facebook gruppe

VG skriver i dag om atter en gigant som endrer sin mening etter Facebook-press. Først var det Grandiosa som ble lansert uten paprika – pga en Facebook aksjon.

Nå er det “vår alles kjære HaPå” som er reddet etter en aksjon som ble startet av en 19-åring. – Hun startet en aksjon for å redde HaPå, og over 5000 meldte seg inn i gruppen. Nestlé har overgitt merkevaret til Kavli som nå skal produsere den videre…

Jeg synes dette er interessant fordi det vitner om hvor mye makt Internett og kommunikasjon på Internett betyr i dag.  Dette hadde nærmest vært utenkelig for 10 år siden, da Internett fremdeles var et fremmedord blandt bedriftsledere (tok litt hardt i, men nesten sant).

– En 19-åring stoppet planene om nedlegging, og har gjort at 2 giganter i norsk matvareproduksjon samarbeidet om å forlenge HaPås 60-årige liv.

Slå den!

Preben O. Sangvik
 

OBS: Sjekk ut podcasten "Markedskanalen" på facebook. <<< Preben Sangvik jobber i Responspartner AS og har mye kompetanse på både online markedsføring, webteknisk og design - og god erfaring med å knytte dette sammen til en helhet som fungerer for kundene.