HaPå reddet av Facebook gruppe
VG skriver i dag om atter en gigant som endrer sin mening etter Facebook-press. Først var det Grandiosa som ble lansert uten paprika – pga en Facebook aksjon.
Nå er det “vår alles kjære HaPå” som er reddet etter en aksjon som ble startet av en 19-åring. – Hun startet en aksjon for å redde HaPå, og over 5000 meldte seg inn i gruppen. Nestlé har overgitt merkevaret til Kavli som nå skal produsere den videre…
Jeg synes dette er interessant fordi det vitner om hvor mye makt Internett og kommunikasjon på Internett betyr i dag. Dette hadde nærmest vært utenkelig for 10 år siden, da Internett fremdeles var et fremmedord blandt bedriftsledere (tok litt hardt i, men nesten sant).
– En 19-åring stoppet planene om nedlegging, og har gjort at 2 giganter i norsk matvareproduksjon samarbeidet om å forlenge HaPås 60-årige liv.
Slå den!