Jeg elsker splitt-testing, rett og slett fordi det er gøy og gir resultater! I dag fikk jeg vite om en case der en endring i bestillingsskjemaet gav 40% flere påmeldinger.
I 2009 ble markedsføringsloven endret og rabattkoder, kuponger og annen såkalt medgift ble lov å benytte. Dette åpner for nye markedsføringsmuligheter!
Stadig fler tar i bruk annonser på facebook Ad som også lar deg publisere et bilde sammen med annonseteksten.
Det forundrer meg at det ennå ( i 2010 ) har man ennå ikke skjønt “link to the point” og linker heller annonsen til forsiden istedenfor direkte til det som man annonserer for. Dette skaper ofte forvirring og kan ødelegge såkalt oppmerksomhetsflyt.
Her er et fiktivt eksempel om hvordan en besøkende kan oppleve hendelsen hvor man linker til noe som ikke er hyperaktuelt for annonsen man klikket for:
Ola logger inn på facebook og får frem en annonse som er målrettet til alle som bor i Oslo og er mellom 22 – 37 år.
Det er annonse for pølse av et meget kjent merke og teksten frister til å lese mer om pølsetilbudet. Ola klikker på annonsen og ser en rekke tilbud på ketchup, potetstappe med mer.
Men “hvor ble det av pølsa ???”
En landingside er stedet man havner på når man klikker på en link eller bannerannonse.
Svært mange linker til forsiden, når man istedenfor burde linke til selve pølsa.
Denne annonsen trenger ikke noe mer introduksjon. Du må bare lese den. Et godt eksempel på hvordan man kan få mer oppmerksomhet, og verdt å lese…
Dersom du har, eller tenker på å få et nyhetsbrev – bør du lese dette: «Vi hater spam» i nærheten av påmeldingsskjemaet senker påmeldingsraten. Så hva øker antall påmeldinger?