Drevet av FlexWeb AS

(+47) 45059000

5 reklamefeil som koster deg penger

avis_reklame
Reklame er en viktig del av markedsføringen , men det er vanligvis også den dyreste taktikken. Derfor er det viktig å opprette effektive annonser. Jeg bladde igjennom en lokal avis og la merke til fem vanlige annonseringsfeil:

1  Mangel på ” å fange oppmerksomhet”

De fleste av annonsene hadde overskrifter, men flere av overskriftene kommuniserte ikke en spesifikk fordel som tilbyder kunne levere til sine kunder.
Pass på å ha en interessevekkende overskrift som står i stil med annonsens budskap. Bruk gjerne Google AdWords annonsevarianter og test 4 ulike overskrifter, før du rykker inn en avisannonse.

2. Forvirrende overskrift

Noen overskrifter var rett og slett forvirrende sett i sammenheng med den generelle annonsen. Pass på at overskriften er relevant med ditt budskap i selve annonsen.

3. Annonsen er ”firmafokusert” snarere enn ”kundefokusert”

”Vi utvider”, ”Nå har vi eksistert i 20, 30, 40 år”, ”Jubileum”, osv.
For å oppnå bedre resultater fra annonseringen, må fokus være på typer av kunder og hjelp / problemløsning du løse for dem. Prøv å jobbe med overskrifter som er konkrete i forhold til det du selger og konkret mot din målgruppe.
Istedenfor å skrive: ”Norton Antivirus Pro Edition”, kan du eksempelvis prøve å skrive: ”Trenger du hjelp med å fikse din PC?”, eller ”Er din PC trygg nok for forretningsdrift?” – Deretter skriver du om de programmene / tjenestene du tilbyr og hvordan de kan hjelpe.

4. Begrenset med tilbudsvarer eller kort annonsetekst

Har du en liten annonse i avisen med begrenset plass, bør du henviser du til din hjemmeside for mer informasjon. Gjerne med et eller annet lokketilbud som kun er tilgjengelig på hjemmesiden.
Dette kan være smartere enn å prøve å foreta et salg fra begrenset annonseplass. Gi potensielle kunder en lav risiko til å fortsette å gå oppover den psykologiske salgstrappen, ved å invitere dem til å lære mer om deg og de problemene du løse.
Hva kan du lokke med for at de skal ”gidde å gjøre det”?

5. Ingen ”Call to action”

De fleste annonser manglet en oppfordring til handling (call to action). Dette var spesielt merkbart på annonsene med store overskrifter.
Husk å friste med umiddelbar respons ved å ha en ”call to action”
Eksempelvis: ”Bestill før kl 20:00 og motta…”, eller ”Kun i dag: Besøk vår kampanjeside i dag og få gratis…”

Har du flere annonsetips eller historier er det supert om du vil dele med oss andre via forumet eller som kommentar til denne artikkelen.

Skriv din kommentar under her – NÅ!

 

Enhanced by true google 404 wordpress plugin
Hopp til verktøylinje