Tekstforfatting: Social proof
Bruk for mer tyngde og effekt i salgsteksten din? Benytt et av de viktigste bevisformer du kan gi kundene dine: popularitet.
I bunn og grunn er vi alle sammen en gjeng med 5-åringer. Vi liker ikke å være aleine. Vi blir usikre og redde på egenhånd. I mengden sammen med andre finner vi trygghet og støtte.
Dine webkunder er ikke noe annerledes. Hvis de må ta en kjøpsbeslutning på dine websider helt på egenhånd, så blir de usikre og responsen faller. {josquote}Hvis du derimot kan påvise for dem at de er i et stort og godt selskap hvis de kjøper ditt produkt, så øker salget.{/josquote} "Siden så mange andre har kjøpt og er fornøyd, så kan vel jeg også…"
Her er noen måter å bevise din popularitet og berolige kjøperne på:
- Forteller suksesshistorier fra dine kunder
- Legg ut testimonials (skryt og anbefalinger fra dine kunder)
- Fortell ved lansering av et produkt hvor mange bestillinger som har kommet inn (viser at de ikke er alene hvis de kjøper)
- Ha en forum på ditt nettsted eller åpne for kommentarer/anmeldelser på dine artikler/produktsider
- La produkter fra tid til annen bli utsolgt – og fortell høyt om hvor populært salget var
Seks av USAs ledende ehandels-guruer kom sammen på et gratis telefonseminar denne uka og snakket om denne metoden (engelsk: social proof) for å øke salget.
Du kan laste ned to gratis MP3-filer av konferansen så lenge det varer:
http://productlaunchformula.com/biglaunch/call.html
– Reimar