Online markedsføring som fungerer – Internett markedsføring | epost markedsføring | søkemotoroptimalisering – estrategi.no

Online markedsføring som fungerer

Ønsker du effektiv online markedsføring, men ikke har råd
til å kjøre på med annonser? – Løsningen kan ligge i billig og smart online
markedsføring. Nå også med løsninger for deg som har norsk marked!

For nå er det dukket opp en ny norsk artikkeldatabase som
letter jobben for deg når du skal drive online markedsføring. Mer om det, men
først et kjapt tilbakeblikk på hva jeg skrev om metoden:


Smart og billig online
markedsføring
finnes, og metoden er enkel: Kort fortalt går metoden ut på å
identifisere de søkefrasene du vil "få mer trafikk fra", og deretter skrive
flere artikler som igjen publiseres på ulike nettsteder. Du oppnår to ting:

1.     
Leserne kan klikke seg videre til ditt nettsted
2.     
Søkemotorene finner linkene, og verdsetter ditt nettsted
høyere.

I avslutningen av artikkelen
nevnte jeg at det er to måter å få sin artikkel publisert på:

1.     
Sende den til oss (Vi publiserer den på estrategi.no)
2.     
Finne et annet nettsted som vil publisere den (noe som kan være vanskelig og tidkrevende)

Og da er vi tilbake til løsningen som gjør det enklere for
deg: {josquote}Tenk deg at du kan legge din artikkel inn på ett, eller noen få
nettsteder, så vil artikkelen spres utover til forskjellige nettsteder{/josquote} (sammen
med linkene til ditt nettsted).

Det er nettopp det som kan skje. I den engelskspråklige
verden finnes artikkelnettsteder som ezinearticles.com / goarticles.com /
articlecity.com og tilsvarende – der du kan legge inn artikler, og andre webmastere kan
uten hinder hente din artikkel og bruke den på sine nettsteder. De får ferdig skrevet innhold, og din fordel er at
din informasjon og dine linker sprees "overalt".


Hensikten er at artikkelen sprees ut til mange nettsteder,
og DU får et langt større publikum for din informasjon og dine linker enn
normalt.
 

Dessverre har vi ikke noen tradisjon for dette i Norge –
ennå…

For jeg fikk en hyggelig epost her forleden fra Roger Gustavsen:

"Hei, jeg har lenge brukt "billig-metoden",
altså artikkelmarkedsføring, for å promotere websider jeg har laget for det
engelskspråklige markedet.
– Og resultatet har vært svært så tilfredstillende, om jeg må få si det selv.

Når jeg så skulle begynne å utvikle norske nettsteder, la jeg merke til at det
ikke fantes noen artikkeldatabase her i Norge. Altså ingen
"mellomkilde" for webmaster til webmaster, hva angår
artikkelmarkedsføring og linkbuilding."

Han skriver at han derfor har utviklet WebArtikler.com – som
ble lansert 7. november. Jeg har kjapt sjekket ut løsningen, og den virker
solid!

"WebArtikler.com har som sagt vært ute i kun få
dager, men den rangerer allerede høyt i forhold til plasseringer på
søkemotorer. Søkeuttrykk som blant annet "web artikler", "seo
artikler", "gratis artikler", "gratis innhold for
websider" osv. gir nettstedet topplasseringer i f.eks. Google."

Hva bør DU gjøre?
Jeg anbefaler deg sterkt å prøve ut artikkelmarkedsføring
nå.
Det tar ca 1 time å skrive en artikkel hvis du er utrent, og den kan være
med på å skaffe deg mange kunder fremover. – Det er nemlig det fine med
artikkelmarkedsføring: {josquote}Linkene blir liggende lenge, lenge, lenge… -og en
artikkel kan sende deg mange kunder fra utrolig mange nettsteder etter hvert…{/josquote}

Vi i Estrategi kommer til å jobbe for å gjøre metoden mer kjent, for jo
flere som benytter den – jo flere vil nyte godt av høyere PageRank og bedre
plasseringer i søkemotorene.

PS: Kjenner du til andre nettsteder som tar imot norske artikler på samme måte som WebArtikler.com? – Klikk her for å sende oss tipset!

PPS: Det er ingenting i veien for å sende den samme
artikkelen til både oss i Estrategi og til WebArtikler.com.
 

Mvh
Preben

Preben O. Sangvik
 

OBS: Sjekk ut podcasten "Markedskanalen" på facebook. <<< Preben Sangvik jobber i Responspartner AS og har mye kompetanse på både online markedsføring, webteknisk og design - og god erfaring med å knytte dette sammen til en helhet som fungerer for kundene.