ABC om linker – del 2
Utgående linker kan tilføre en ekstra verdi til innholdet, mens inngående linker kan skape trafikk direkte.
Tekst: Christian Spidsberg Utgående linker Utgående linker til eksterne nettsteder kan tilføre nettstedet ekstra verdi hvis man velger dem med omhu. Gode linker er bra innhold i seg selv og det vil brukerne huske deg for. Med mindre nettstedet er en søkeindeks, anbefaler jeg at du velger å linke til noen få meget bra nettsteder fremfor mange med ulik kvalitet. Linker du til nettsteder som ikke er blant de beste, bør det kun være fordi de er spesielt relevante. F.eks. fordi det har en direkte tilknyting til ditt nettsted i form av samarbeid, bransjelikhet eller lignende. Noen tips om selve linken:
Inngående linker Innkommende linker er en av de beste måtene å få mer trafikk på. For å sikre best mulig effekt, og ikke minst fornøyde brukere, bør du følge noen tips.
Men husk – den beste måten å sikre inngående linker på er å ha bra innhold. Christian Spidsberg er web-redaktør i Oslo Sporveier. Han er utdannet diplommarkedsfører med spesialisering i informasjon- og samfunnskontakt.
|