Stadig fler tar i bruk annonser på facebook Ad som også lar deg publisere et bilde sammen med annonseteksten.
Det forundrer meg at det ennå ( i 2010 ) har man ennå ikke skjønt “link to the point” og linker heller annonsen til forsiden istedenfor direkte til det som man annonserer for. Dette skaper ofte forvirring og kan ødelegge såkalt oppmerksomhetsflyt.
Her er et fiktivt eksempel om hvordan en besøkende kan oppleve hendelsen hvor man linker til noe som ikke er hyperaktuelt for annonsen man klikket for:
Ola logger inn på facebook og får frem en annonse som er målrettet til alle som bor i Oslo og er mellom 22 – 37 år.
Det er annonse for pølse av et meget kjent merke og teksten frister til å lese mer om pølsetilbudet. Ola klikker på annonsen og ser en rekke tilbud på ketchup, potetstappe med mer.
Men “hvor ble det av pølsa ???”
En landingside er stedet man havner på når man klikker på en link eller bannerannonse.
Svært mange linker til forsiden, når man istedenfor burde linke til selve pølsa.
Som du sikkert vet finnes det mange ulike typer nettlesere som Firefox, Internet Explorer, Opera osv…
Her er en oversikt (også noen jeg ikke visste fantes)
Blant annet kan du lese mer om nettlesere som: k-meleon og Sleipnir
http://www.browserchoice.eu/BrowserChoice/browserchoice_nb.htm
Lurer du på når Google sist indekserte (besøkte) ditt nettsted?
– Det kan du enkelt finne ut selv med dette tipset.
Slik finner du ut når Google sist indekserte din nettside:
1. Gå til www.google.no
2. Skriv inn site:URL i søkefeltet – eksempel: site:www.dittdomenenavn.no og klikk deretter på “søk” (ikke mellomrom mellom site: og domenenavnet)
3. Klikk på linken “Bufret”, som står etter hver link som er farget som grønn.
4. Et grått område for nettstedet dukker opp og viser blant annet tidspunktet når Google sist var på besøk.
Denne annonsen trenger ikke noe mer introduksjon. Du må bare lese den. Et godt eksempel på hvordan man kan få mer oppmerksomhet, og verdt å lese…