Søkemotorer: Det gylne triangel – Internett markedsføring | epost markedsføring | søkemotoroptimalisering – estrategi.no

Søkemotorer: Det gylne triangel

Vet du hvor på søkeresultat-sida leserne kikker? Svaret vil overraske deg.

Det er snart 2 år siden at den berømte "eye-tracking" undersøkelsen ble foretatt. Forholdene kan ha endret seg noe, men hovedkonklusjonen står fast: Det aller meste av oppmerksomheten og de fleste klikkene på søkemotorenes søkeresultatside faller på de gratis søketreffene. Betalte tekstannonser (hos Google: ute til høyre) får bare en mindre del av oppmerksomheten og klikkene. Overraskende liten del.

Betalt annonsering på Google, såkalt Google Adwords, er fortsatt svært rimelig for de fleste bransjer og søkefraser, så Estrategis råd er fortsatt "løp og kjøp". Det er ingen grunn til ikke å annonsere med Google Adwords annonser.

Men hvorfor ikke få i både pose og sekk? Du kan ofte mangedoble trafikken fra søkemotorene hvis du klarer å komme øverst på gratis-treffene. Og få all den ekstra trafikken gratis.

Bruk 2007 til å lære deg å beherske søkemotorene – hva websidene dine må inneholde for å komme høyest mulig i søkemotorene, hvordan få flest mulig innkommende linker som øke rankingen din, osv. Det er ikke vanskelig å lære seg; kun litt teoretisk innføring, en del trening, og en del arbeid med nettstedet ditt. Men det er verdt hvert minutt du bruker på det. Søkemotoroptimalisering er en av de mest lønnsomme ferdigheter du kan jobbe med.

admin