Blogg – Side 9 – Internett markedsføring | epost markedsføring | søkemotoroptimalisering – estrategi.no

Archive

Category Archives for "Blogg"

gavetips gadgets accessories

Dette er stikkordene for den nye spennede nettbutikken MinGave.com

Jeg lanserte den nå i oktober og har lagt inn en del spennede og rimelige varer. Flere produkter kommer fortløpende fremover.

Det jeg jakter på nå, er det unike og ultimate produkt, som jeg kan selge her…..har du dette produktet, så ta kontakt med meg….altså om du er importør, grossist, eller lignende 🙂

 

Les mer

Estrategi.no i ny tid

I lengre tid har jeg hatt lyst å endre Estrategi for å gjøre det mer attraktivt for alle. Dette jobber jeg med, og jeg håper å få lansert tankene og sette dem i sving i løpet av november.

Inntil da blir det nok ikke så mye oppdateringer her, men noe blir det 🙂

Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves… 

Mvh

Preben

Les mer

**Noe Som Ingen Andre Lærer Bort?** (Engelsk)

A money-making beast that no-one else is teaching?
Oct 4th 2009 at 5:28 AM
From The Desk Of: Arnljot Blindheim,

You know what really gets under my skin?

The fact that about 90% of the systems and courses
available on the net right now are all teaching the
exact same thing!

Everyone is taking the same AdWords training guide,
changing it a tiny little bit and then re-selling it as
some brand new, never before seen system that
will create millions for you.

And it’s all the same info!

They just slap a new cover on the book and call it new.

It’s really incredible that so many people are getting
away with this, and even more incredible is the number
of people (like you) who get “taken” by this shady practice.

AdWords and PPC are old news, they were great 4 or 5 years ago,
but these days you’ve got to spend months and thousands of
bucks perfecting your technique before you have a chance.

Sorry, it’s just the truth. If you’re a one-man-show it’s going
to be a long and bumpy road.

So what’s the solution?

Screw AdWords and PPC! Let’s do something new.

Wouldn’t you rather plug into a marketing machine
that has almost zero competition.

A money-making beast that no-one else is teaching?

Enter Cell Phones…

There are over 4.3 Billion cell phone users worldwide and
if you know the right techniques you can plug into this
untapped market with incredible ease.

And there’s only one person I know of who has mastered
how to make the most money from them and is actually
TEACHING his techniques step-by-step.

Well, to be fair there may be other people teaching about
Cell Phone marketing, but i only know one who’s making
over $320k in a single month doing it 😉

==> http://www.Little-Known-Business.com/?rd=hh25CTMG

Mack Michaels has spent years perfecting his systems,
they work, all of them.

His students have made over $2,000,000 in the last 7 months
alone.

And now he’s release to the public the most powerful course
every created to show you the exact steps you must take
to make obscene amounts with Cell Phones!

==> http://www.Little-Known-Business.com/?rd=hh25CTMG

Say goodbye to weeks of AdWords and PPC frustration.

Say hello to the largest untapped and fasted growing marketplace
on earth.

Hello Cell Phone Cash!

During this limited release you can get a copy for under $25,
which I think is just stupid cheap for this. Seriously.

I give Mack my highest recommendation, his stuff works, every time.

Go find out for yourself…

==> http://www.Little-Known-Business.com/?rd=hh25CTMG

Oh, and I didn’t even mention the $1,300 in bonuses he’s tossing
in. Well, I guess I just did mention it.

Anyway, this is better than better, go get it now:

==> http://www.Little-Known-Business.com/?rd=hh25CTMG

Talk to you soon,

Arnljot Blindheim

P.S. Don’t forget to watch the videos on the page, super good

Les mer

Småbedrifters internasjonale språk

Markedsføring på nett er nøkkelen til skandinavisk suksess for britisk oversettelsesbyrå

Det faktum at den globale økonomien har fått et skudd for baugen er ikke ensbetydende med at bedrifters vekstpotensiale også stopper opp. Nå er tiden inne for bedrifter til å reagere på den nye økonomiske situasjonen ved aktivt å ta initiativ til å skape nye muligheter på den internasjonale arenaen.
Men ønsket om tilpasning og vekst i vanskelige tider må støttes opp med riktig verktøy. Det er lett å få panikk og kaste bort mye penger på en “løsning” uten å vite hva den vil føre til.

Men hvorfor gjøre det når du kan utforske markedet for et beskjedent beløp, og deretter øke summen noe for å realisere prosjektet i større målestokk når du er sikker på at det fungerer.

Nettet har nå blitt det stedet forbrukere først oppsøker når de er på jakt etter nye produkter eller tjenester. Derfor er nøkkelen til internasjonal vekst hvordan bedriften presenterer seg på nettstedet sitt.
Lokalisering av nettsteder og søkemotoroptimalisering er en kostnadseffektiv måte å innta nye markeder på. Det meste av det som står på nettet er skrevet på engelsk, mens de fleste internettbrukere ikke har engelsk som førstespråk – her ligger altså en stor utfordring.
Det internasjonale oversettelsesbyrået Lingo24s vekst, særlig på det skandinaviske marked, skyldes internasjonal markedsføring på nett.
I 2006 oversatte Lingo24 sitt engelskspråklige nettsted til norsk, og i mai, 2008, etablerte de et lokalt mikronettsted for kun et par tusen norske kroner. Dette nettstedet inneholdt relevante søke- ord i hovedteksten, som f. eks. ”oversettelsesbyråer”, ”oversettelsesbyrå”, ”oversetter” og flere andre oversettelsesrelaterte termer.
Salget i Norge økte med nærmere 300 % mellom juni 2008 og mai 2009 og i dag er Lingo24 rangert som nummer én på Google.no for søkeordet ”oversettelsesbyråer” og nummer tre for ”oversettelsesbyrå”.

Hvordan går så bedrifter frem når de skal tilpasse sitt lokale nettsted til det internasjonale markedet? Man må først konstatere et behov for sine tjenester i et spesielt land. En nyttig fremgangsmåte er å undersøke den lokale konkurransesituasjonen. Hvis det finnes lignende tjenester der allerede, er dette et godt tegn, da det vitner om et allerede eksisterende behov.
Neste trinn er å identifisere konkurrentene og å gjøre seg kjent med hva de tilbyr – og ikke minst, hva de ikke tilbyr. Man kan deretter etablere seg på markedet og utnytte eventuelle åpninger. Ikke desto mindre må man være årvåken overfor markedets metningspunkt – for stor konkurranse kan bety at det er svært vanskelig å få innpass.

Når du har fastslått at det finnes behov, finn så ut hvilke søkeord lokale internettbrukere benytter seg av. Google og Yahoo har noen nyttige hjelpemidler som også er kostnadsfrie og som identifiserer søkeord innen ethvert ønsket utenlandsk marked.
Disse nøkkelordene må deretter integreres i et profesjonelt oversatt nettsted for på naturlig måte å optimalisere plasseringen i søkemotoren. Lingo24 har oppdaget at det er mulig å stige raskere i rangeringen til en ikke-engelsk søkemotor, rett og slett fordi metningen av nøkkelord ikke på langt nær er det den er på engelsk.
Bedrifter av alle størrelser kan tjene på nettsidelokalisering. En liten til mellomstor bedrift med kun én nettbasert datamaskin og litt gründerånd kan få innpass internasjonalt uten store kostnader.
Om Lingo24
Lingo24 er et internasjonalt lokaliserings- og oversettelsesbyrå. Byrået har over 100 ansatte i Storbritannia, Panama, Romania, Kina og New Zealand og et nettverk av 4 000 oversettere Omsetningsprognosen for 2009 er NOK 36 mill.

Les mer

1 7 8 9 10 11 22