Drevet av FlexWeb AS

(+47) 45059000

Snakk til meg – men ikke for mye

Tirsdag igjen. Enda et nyhetsbrev som skal sendes ut. Du har opparbeidet deg en brukbar liste over abonnenter, og kundene setter pris på dine ukentlige tankespinn. Hvorfor er du ikke glad for å produsere dem da? Kanskje du burde ta en pause? Kanskje du kan skrive mindre og på den måten gi kundene dine mer? Her er tre redaksjonelle innslag du kan vurdere:

Ukens tips:

Ønsker du å skrive mindre og skape større oppmerksomhet i en og samme operasjon? Skriv et ukentlig tips. Da er det enkelt å finne nok innhold til seks måneders ukentlige nyhetsbrev. Det er bare å finne 24 tips og presentere ett hver uke.

Sjekklister:

En god sjekkliste fungerer som en trinn for trinn oppskrift. Forkort en lang oppskriftsbeskrivelse til en sjekkliste som sparer leseren for tid. Mottakerne vil sikkert sette pris på forandringen.

Før og etter:

Hvem setter ikke pris på en oppgradering? Det er en fin måte å kommunisere med kundene på. Inviter dem til å sende inn forslag på ting som trenger en oppgradering. Det kan være en artikkel, et nettsted eller deres egen klesstil. Da kan du svare med løsninger. Eller be dem om eksempler på egen oppussing hjemme. La kundene skrive for deg!

Og sørg for at du regelmessig får nye ideer selv. Abonner på nyhetsbrev selv, eller søk på nettet.

Konklusjon:
 Kutt ut fyllmassen. Vær konsis og la teksten være så stram som mulig. Det vil gjøre det lettere for deg, samtidig som det er positivt for abonnentene.


Tor Kjølberg har doktorgrad i markedsføring og har gitt ut boken «Selg mer» (Damm & Sønn). Han har siden 1980 drevet som markedsrådgiver, med spesialfelt markedskommunikasjon, og hjulpet små og mellomstore bedrifter i mange bransjer til å få bedre resultater av sine markedsaktiviteter.

 

Enhanced by true google 404 wordpress plugin
Hopp til verktøylinje