Ny case om tekstfarge – Internett markedsføring | epost markedsføring | søkemotoroptimalisering – estrategi.no

Ny case om tekstfarge

En Estrategi-leser har sendt inn sin erfaring med kraftig økning i respons etter småjusteringer i tekstfargen på sitt nettsted.

En så enkel variabel som fargen på noe av teksten på et nettsted kan endre respons kraftig. Estrategi-leser Tom-Richard Follegg har sendt oss sin oppløftende historie.

De endret fargen på den linken på forsiden som var primær-mål for de besøkende (der man ønsket aller mest at leserne skulle klikke) fra svart til blå – og dermed langt mer synlig som en klikbar link. Og de endret fargen på overskriften på den siden man da kom til til en mer iøyenfallende farge, og la til flere ord i overskriften.


Totalt gav de små endringene en mangedobling (!) i antall personer som registrerte seg som brukere av auksjonsnettstedet – uten endringer i antall besøkende.

Påmeldings-side FØR:


Påmeldings-side ETTER (litt lengre overskrift, og med tydeligere farger – mer skulle det ikke til):

Link: ict-auction.com – telecom equipent

OBS OBS: Oppdatert:  ICT-Auction har nå fått en helt ny design. Dermed er ikke nettsiden lik bildene over lenger. Vi vil følge opp ICT-auction fremover med hva de nye endringene medfører av endring i trafikk og kvalitet.

admin