Hei, Gjest!

Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

klarer ikke søke i google etter egen nettside

Hei. Hva kan det komme av at jeg ikke klarer å søke etter min egen nettside http://www.thedrumdiary.com i google. Mener det skal være nok søkeord. Prøver bl.a å søke etter noe av innholdet, men får null treff.
 Svar
Hei Ivar,

Dersom du går til Google og skriver inn site:thedrumdiary.com så vil du se hvilke sider Google har indeksert. Du vil se at det hovedsaklig er arkivet som er indeksert best.

Grunnen er nok at det er veldig lite innhold på denne nettsiden som gir Google grunn til å ville indeksere den godt. I utgangspunktet er det stort sett kun en embedded video fra YouTube. Google eier YouTube, og ser nok ikke noe poeng i å indeksere din hjemmeside godt da den stort sett er en kopi av innhold de har fra før.

MEN Google liker "curated content". Det er at du henter innhold fra andre som du kommenterer og eventuelt utbroderer. Dvs at dersom du i tillegg til videoene begynner å skrive litt om hva du tenker om de ulike videoene, så vil du nok oppleve bedre rangeringer. I tillegg til evt skrive mer om de ulike temaene som videoene omhandler.

Mvh Preben
 Svar
PS: Jeg la også merke til at det er en feil i malen du bruker på blogger.com:

Dette sier kildekoden:
<p style="padding-left: 30px;"><title>the drum diary: &lt;!– google_ad_section_start –&gt;billy childish & the singing loins - you make me die&lt;!– google_ad_section_end –&gt;</title>

Det jeg vil trekke frem er at dette kommer i <title>: &lt;!– google_ad_section_start –&gt;

Dét vil si slik på "lesbar HTML": <--google_ad_section_start-->

Tilsvarende er det en som heter <--google_ad_section_end-->

Dette er koden som man legger rundt det VIKTIGSTE innholdet på nettsiden - når man ønsker å tjene penger på AdSense-annonser. Innholdet i områdene som er omgitt av denne koden vil vekte mer mtp hvilken AdSense annonse som vil fremvises.

Denne koden bør IKKE ligge I <title>. Det gjør nok sitt til at dine innlegg ikke rangerer bedre.
 Svar

Tråder som kanskje er relaterte til denne...
Tråd
Forfatter
  /  
Siste innlegg
Svar:: 5
Visninger:: 78
27-01-2012, 03:22
Siste innleggPreben O. Sangvik
Svar:: 2
Visninger:: 54
18-11-2011, 20:01
Siste innleggmaikl10