Hei, Gjest!

Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Artikkelmarkedsføring - SEOLinkMonster

Noen som har kastet seg på SEOLinkMonster? Jeg har brukt det i snart en måned nå, men har dessverre ikke hatt tid til å utnytte det maksimalt. (Kun spunnet to artikler) Har dere noen erfaringer med denne tjenesten spesielt eller tips om artikkelmarkedsføring generelt?

Jeg tenker blant annet å bruke SEOLM ganske intensivt i forbindelse med lanseringen av et nytt nettsted i løpet av våren.
 Svar
Litt sent svar, men forhåpentligvis et godt ett ;-)

Jeg har ikke selv førstehåndskjennskap til disse (har altså ikke brukt dem selv), og jeg er skeptisk til den type tjeneste der de bruker kun sine egne nettverk av blogger etc.

Linker er bra og viktig, men dersom dem bygges på feil måte kan man stå ovenfor et kjempeproblem. Ikke nødvendigvis nå, men om 6 måneder...

Jeg tror nemlig at Google i løpet av 2012 kommer til å ta "Panda" til et nytt nivå, der Google vil vurdere innkommende linker på en bedre måte. Allerede nå ser vi konturer (og resultater) av dette, ved at bloggnettverk blir "avslørt" og linkene derfra devaluert. Dette omtales på diverse SEO-forum på nett.

I tillegg vil jeg sterkt anbefale å ikke bygge massivt med linker inn til en ny nettside.

Dersom det er en norsk nettside du skal lansere, bruk heller eksisterende nettsider du har til å linke til den nye nettsiden. Deretter begynn å bygge linker, men ikke "1000 om dagen" med maskinell linkbygging.

PS: Jeg ser at Google responderer annerledes på linkbygging nå enn for bare 4 måneder siden. Det er gått for kort tid til å si om det er en varig endring, men med tanke på Googles strategi og historiske oppdateringer vil jeg tro at det er noe nytt på gang.

Mvh Preben
 Svar
PS: Hva er din erfaring hittil? Nå har du jo brukt det i snart 2 måneder
 Svar
Du har helt rett i at slik massiv markedsføring for et nytt nettsted ikke nødvendigvis er en god idé. SEOLM var faktisk også veldig klare på nettopp det du sier: massiv maskinell linkebygging for et nytt nettsted er en dårlig idé. De anbefalte derfor moderasjon i startet, hvilket jeg har fulgt.

Nå kjørte jeg riktignok ikke så massivt, men fikk ut noen linker om dagen. I begynnelsen virket programmet veldig lovende, da jeg var oppe mot 100 linker på de første to ukene, hvilket jeg vil si er godt innenfor rammene av hva Google godtar for nye nettsteder. (Nettstedet var per se ikke nytt, men ble re-lansert. Hadde dog aldri ranket høyt i Google, da jeg ikke hadde tid til å jobbe særlig med det)

Nå har det derimot stabilisert seg på 60, selv om statistikken sier at det legges ut 7 artikler om dagen med linker i. Mye tyder derfor på at du har rett i at Google har begynt å avsløre nettverket.

Jeg sa opp abonnementet før kortet mitt ble belastet den tredje måneden, men kontoen min er likefullt åpen. Sjelden et bra tegn.

Vi lanserer et nytt nettsted denne våren (forhåpentligvis etter masterinnleveringen 1. juni) hvor jeg vurderer å bruke SEOLM som en del av taktikken. Jeg må se DET an litt fremover. Jeg ikke vil risikere å havne i Googles søkelys med det nettstedet, da det og selskapet er min "største" investering både økonomisk og tidsmessig så langt.

Men tilbake til vurderingen: SEOLM koster 2-400 kr den første måneden og deretter like over tusenlappen per måned. Jeg anbefaler det ikke til den prisen, men vil ha det i bakhånd ettersom jeg nå tydeligvis er en freerider. B) For etablerte nettsteder som vil ha høyere ranking på bestemte søkeord KAN det være en idé, men jeg ville fulgt litt med på hva folk sier om tjenesten fremover - nettopp på grunn av det du selv sier om Google-oppdateringer.
 Svar
Joda, Google er i FULL gang med å deindeksere SEOLM-sidene. Har slettet artiklene mine for å forsøke å begrense skaden.
 Svar

Tråder som kanskje er relaterte til denne...
Tråd
Forfatter
  /  
Siste innlegg

Gå til forum: